آجر عجیب و غریبی که در فضا است!، عکس

به گزارش آخرین خبر، یک ابر جعبه ای شکل از گرد و غبار که در مرکز کهکشان ما قرار گرفته است، مدت ها است دانشمندان را گیج نموده است و مشاهداتی که جزئیات جدیدی را در خصوص ترکیب آن آشکار می نماید، این راز را عمیق تر می نماید و احتمالاً آنچه را که در خصوص چگونگی شکل گیری ستاره ها شناخته شده است، تغییر می دهد.

آجر عجیب و غریبی که در فضا است!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، این ابر که به علت نفوذ ناپذیری بصری و ظاهر مستطیل شکلش آجر نامیده می گردد، قبلاً تخمین زده می شد که بیش از 100000 برابر جرم خورشید را در خود جای دهد و چنین حباب متراکمی باید بر اساس درک کنونی محققان از شکل گیری ستاره ها، ستاره های تازه عظیمی را فراوری کند. اما اینطور نیست.

آجر تا حد زیادی خفته است و آخرین مشاهدات صورت گرفته با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب، هیچ ستاره پنهان و جوانی را نشان نداد.

در عوض، داده های وب تازه نشان می دهد که آجر فقط از گاز ساخته نشده است. طبق مطالعه ای که روز دوشنبه در مجله Astrophysical منتشر شد، بعلاوه پر از مونوکسید کربن منجمد است. بسیار بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت و یخ بیشتری در عمق آجر تشکیل می گردد.

این یافته ها می تواند پیامدهای شدیدی برای چگونگی تجزیه و تحلیل دانشمندان این منطقه در آینده داشته باشد. یخ بیشتر مونوکسید کربن در داخل آجر می تواند به طور چشمگیری نحوه مطالعه و میزان گیری ابرهای تیره در مرکز کهکشان راه شیری را تغییر دهد.

آدام گینزبرگ، اخترشناس دانشگاه فلوریدا، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: ما به درک اینکه دقیقاً در آجر چه می گذرد و جرم کجاست، نزدیک تر هستیم اما با سوالاتی از جمله اینکه چگونه این مونوکسید کربن به یخ منجمد تبدیل می گردد، روبرو هستیم.

اسرار دیگری که برای این منطقه وجود دارد نیز بی پاسخ مانده است: چرا ما نمی توانیم هیچ ستاره تازهی را ببینیم که شکل می گیرد؟ آیا آجر آنقدر متراکم نیست که دانشمندان قبلاً تصور می کردند؟ و ویژگی های عجیب و غریب برآمدگی و رشته مانند که در داخل آجر نمایان می گردد چیست؟

گینزبورگ گفت: ما باید قبل از اینکه واقعاً مطمئن شویم چه اتفاقی می افتد، تحقیقات بیشتری انجام دهیم. من می گویم که ما در مرحله شکل گیری فرضیه هستیم، نه در مرحله نتیجه گیری.

منبع: CNN

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آذر 1402 بروزرسانی: 17 آذر 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2357

به "آجر عجیب و غریبی که در فضا است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجر عجیب و غریبی که در فضا است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید