بال حشرات الهام بخش سازنده این ساختمان بود!، عکس

به گزارش آخرین خبر، فرادید نوشت:استودیوی محلی Roth Architecture یک دفتر اداری خلاقانه از جنس بتن و الیاف نخل ساخته که شکل آن الهام گرفته از بال حشرات است.

بال حشرات الهام بخش سازنده این ساختمان بود!، عکس

این پروژه که Fab Lab نام دارد در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. استودیوی معماری راث این فضا را به یک فضای اداری خاص و منحصر به فرد تبدیل نموده است.

این استودیو بر اساس الگوهای طبیعت کارش را انجام می دهد. الهام بخش این ساختمان، مانند بسیاری از سازه های استودیو، فرم های ارگانیک، نامنظم و در عین حال هارمونیک است که در خود طبیعت می بینیم.

فضاها به شکل ساختمان های مستقل برای سازگاری با محیط پیرامونی توزیع شدند. طرح مرکزی به شکل نامنسجم رو به بالاست تا تأثیر بصری پویایی را ایجاد کند.

این سازه دارای یک دفتر و ماشین آلاتی مانند چاپگرهای سه بعدی و برش لیزری برای استودیو خواهد بود.

ساختار باریک Fab Lab که از فولاد و بتن مسلح ساخته شده، در محوطه جنگلی خود پیچیده و این پیچش در بعضی مکان ها، مستقیماً به دور درختان است تا جایی که تنه های آن ها در فضای داخلی قرار می گیرد. اشکال پیازمانند در امتداد بدنه این سازه توزیع شده اند.

این سازه در جنگل پیچیده و دور درختان را احاطه نموده است.

پنجره ها و درهای منحنی با اشکال مختلف که با تقویت نماینده های فلزی فلس مانند درهم آمیخته شده اند، در ارتفاعات و فواصل مختلف قرار داده شده اند که بعضی از آن ها مستقیماً زمین را لمس می نمایند و بعضی دیگر به عنوان نورگیرهای باریک عمل می نمایند.

هم درها و هم پنجره ها از الگوها و اشکالی استفاده می نمایند که می تواند یادآور برگ درختان یا بال حشرات جنگل باشد.

این سازه از بتن، فولاد، شیشه و پنجره های پوشیده شده با رزین و الیاف نخل ساخته شده است.

باله های منحنی از جنس بتن نیز امتداد سازه را پوشش داده اند تا برآمدگی های کوچک و محافظ هایی برای اجزای شیشه ایجاد نمایند.

فضای داخلی که برای جای دادن ماشین هایی مانند پرینترهای سه بعدی، ماشین های ترموفُرمینگ (شکل دهی حرارتی)، برش های لیزری، جت های آبی و بازوی روباتیک شش محوره ایجاد شده است، دارای ارتفاع های مختلف است.

فضای داخلی شامل نیمکت هایی با شکل ارگانیک و بسترهای کاشت است.

یک بخش شامل یک آزمایشگاه کامپیوتر با پنجره های پوشیده از رزین های شفاف و الیاف نخل است. یک میز چوبی موجدار نیز در امتداد دیوارها تعبیه شده است.

نمای داخلی همان فرم ارگانیک بیرونی را منعکس می نماید

یک ساختمان دیگر در این مجموعه از گنبدی از تنه درختان و تاک بافته شده با پایه ای از همان پنجره های منحنی ساخته شده است.

فضای داخلی به جامانده شامل دهلیزهای باز است که درختان از وسط آن عبور می نمایند.

این سازه ها در استراحتگاه آزولیک واقع شدند

چندین بستر کاشت در کف تعبیه شده که جنس آن نیز از بتن است و با گیاهان بومی جنگل پر شده است. نیمکت ها و میزهای بتنی نیز در فضاهای مختلفی از کف قرار دارند.

قفسه های چوبی کوچک در سرتاسر سازه نصب شدند و چراغ های استودیو در امتداد سقف منحنی قرار گرفتند.

ساختار Fab Lab بخشی از استراحتگاه آزولیک ساخته استودیو راث است که شامل اقامتگاه ها، موزه، تاسیسات مستقل و رستورانی است که همگی به سبک مشابه و ارگانیک ساخته شده اند.

هدف این استودیو که به وسیله ادواردو راث نیرا، معمار و سازنده خودآموخته و رئیس بنیاد تحول افسونگر تأسیس شد، یافتن راه چاره های اصیل و بوم محور برای نیازهای زندگی روزمره است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2344

به "بال حشرات الهام بخش سازنده این ساختمان بود!، عکس" امتیاز دهید

3 کاربر به "بال حشرات الهام بخش سازنده این ساختمان بود!، عکس" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بال حشرات الهام بخش سازنده این ساختمان بود!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید