زدن قلعه نویی با آنگولا! ، چرخش غیرمنتظره منتقد بزرگ و اظهار نظر عجیب درباره روسیه و ژاپن

به گزارش آخرین خبر، آیا واقعا انتقاد از تیم ملی با وطن دوستی منافات دارد؟ امیر و همکارانش چه می گویند؟

زدن قلعه نویی با آنگولا! ، چرخش غیرمنتظره منتقد بزرگ و اظهار نظر عجیب درباره روسیه و ژاپن

خبرنگاران آنلاین - بهروز رسایلی

بعد از بازگشت کاروان تیم ملی ایران از بلغارستان و پیش از رویارویی این تیم با آنگولا، فرصتی دست داد تا اعضای کادرفنی تیم ملی به اظهارنظر در خصوص شرایط موجود بپردازند و جواب سؤالات را بدهند. صادقانه باید گفت آنچه در این فاصله از زبان دوستان شنیدیم، اغلب غیرقابل هضم و بسیار عجیب بود؛ طوری که مخاطب را بیش از پیش در خصوص سرنوشت این تیم دچار هراس کرد.

بلغارستان، قدرت نوظهور؟

مطلب را با نقد اظهارات امیر قلعه نویی آغاز می کنیم. طبق معمول شخص سرمربی تیم ملی از این در وارد شد که همه باید موافق و تأییدکننده شرایط این تیم باشند وگرنه ممکن است اصل وطن دوستی شان زیر سؤال برود! امیر مطابق انتظار یکی از آشناترین جملاتش را به زبان آورد و گفت: اگر با من مشکل دارید، کشور را نزنید. و بعد هم افزود: انتقاد از کیفیت رقبای تیم ملی، از سر دشمنی است. آیا واقعا همینطور است؟ یعنی هر کسی بگوید بلغارستان و آنگولا، تیم های 77 و 116 رنکینگ فیفا رقبای مناسبی برای تیم 22دنیا نیستند، دارد دشمنی می نماید؟ آنگولایی که زورش به موریس هم نمی رسد، قرار است چه آورده ای برای ما داشته باشد؟ بلغارستان در مسابقات انتخابی یورو هنوز هیچ بردی نداشته و جالب اینکه حتی همین تیم هم با معدل سنی بسیار پایین در برابر ایران نهاده شد. در ترکیب اصلی بلغارستان، فقط 2بازیکن حضور داشتند که بازی های ملی شان دورقمی شده بود. اگر اینها را بگوییم یعنی دشمن هستیم؟ عجیب تر از همه اینکه قلعه نویی از بلغارستان به عنوان قدرت نوظهور(!) فوتبال اروپا یاد می نماید، این در حالی است که همه دنیا نسل طلایی این تیم در سال1994 را به یاد دارند و واقف هستند که بلغارها پس از آن به خوابی عمیق و طولانی فرورفتند.

روسیه، یکی از 5تیم برتر دنیا؟

داستان مشاوران امیر قلعه نویی هم واقعا عجیب است. هومن افاضلی به تازگی در مصاحبه ای شرکت نموده و به دفاع از حضورش کنار امیر پرداخته است. او بعد از فراغت از این بخش، 2 اظهارنظر فنی بسیار شگفت انگیز هم انجام داده است. ابتدا گفته: روسیه یکی از 5کشور برتر فوتبال دنیا است که واقعا روشن نیست با چه متر و معیاری می توان به این نتیجه رسید. لیگ روسیه کجای دنیا است؟ افتخارات ملی این تیم چیست؟ لژیونرهای سرشناس و اثرگذارش چند نفر هستند؟ کاش هومن کمی بیشتر شرح می داد. از سوی دیگر او در خصوص رجحان خردکننده و 4گله ژاپن در برابر آلمان هم گفته: چنین اتفاقاتی هر چند سال یک بار رخ می دهد و بیشتر ناشی از ضعف آلمان است. درحالی که ژاپن 10ماه پیش هم آلمان را در خود جام دنیای برد. اینطور خفیف نشان دادن قدرت یکی از رقبای آسیایی، واقعا به صلاح است و کمکی به ما می نماید؟

عذرخواهی خداداد واقعی است؟

سر آخر هم می رسیم به خداداد عزیزی که منتقد سفت و سخت امیر قلعه نویی بود اما مشاور او شد و حالا به طور تمام قد در حال حمایت از کادرفنی تیم ملی است. شاید اوج شگفتی در خصوص خداداد این باشد که ماه گذشته به تندی از سعید الهویی انتقاد کرد و پرسید او با کدام سابقه و صلاحیت به کادر فنی تیم ملی اضافه شده؟ اما حالا از همین چهره دلجویی و عذرخواهی می نماید و می گوید به ارزش های فنی او واقف شده است. خب البته شاید طی چند روز کار با پپ گواردیولا هم نتوان به شایستگی های فنی او پی برد، اینکه سعید الهویی است! حالا باز خود دانید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2345

به "زدن قلعه نویی با آنگولا! ، چرخش غیرمنتظره منتقد بزرگ و اظهار نظر عجیب درباره روسیه و ژاپن" امتیاز دهید

4 کاربر به "زدن قلعه نویی با آنگولا! ، چرخش غیرمنتظره منتقد بزرگ و اظهار نظر عجیب درباره روسیه و ژاپن" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زدن قلعه نویی با آنگولا! ، چرخش غیرمنتظره منتقد بزرگ و اظهار نظر عجیب درباره روسیه و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید