آخرین خط مسافربری پاکستان به هند تعطیل شد ، تبعات بحران کشمیر بر گردشگری هند و پاکستان

به گزارش آخرین خبر، پاکستان با انتها دادن به فعالیت خط اتوبوس مسافربری لاهور به دهلی، آخرین راستا حمل و نقل عمومی با هند را قطع کرد.

آخرین خط مسافربری پاکستان به هند تعطیل شد ، تبعات بحران کشمیر بر گردشگری هند و پاکستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

خبرنگاران: نام کشمیر همیشه به نزاع هند و پاکستان به عنوان دو قدرت اتمی گره خورده و حالا با اقدام دولت مودی در برداشتن امتیازات ویژه کشمیر، بحران در این منطقه زیبا به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

ارشاد علی از مقامات همکاری توسعه گردشگری پاکستان به خبرنگاران گفت، دولت دستور توقف رفت و آمد این خط اتوبوس مسافربری را که 6 صبح هر روز از لاهور راهی دهلی می شد، صادر کرد.

اسلام آباد که از سلب اختیارات ویژه منطقه کشمیر از سوی دهلی به خشم آمده اعلام نموده است که این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح می نماید.

طبق اصل 370 قانون اساسی هند، منطقه کشمیر و جامو به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی از خودمختاری و اختیارات ویژه در امور داخلی برخوردار بود. پاکستان اقدام هند را ناقض حقوق بین الملل و وعده سازمان ملل مبنی بر برگزاری همه پرسی معین وضعیت آینده این منطقه خواند و گفت از همه گزینه های ممکن دیپلماتیک برای مقابله با این اقدام دهلی و حل و فصل مساله استفاده خواهد نمود.

اسلام آباد در اعتراض به اقدام دهلی، دو جهت ریلی و آسمان خود را به روی هواپیماهای همسایه اش بست، روابط تجاری با دهلی را متوقف و سفیر هند در کشورش را اخراج کرد.

پاکستان و هند هر دو مدعی مالکیت بر منطقه کشمیر هستند و از سال 1947 تا کنون دو بار بر سر این منطقه با یکدیگر جنگیده اند.

منبع: چمدان
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 264

به "آخرین خط مسافربری پاکستان به هند تعطیل شد ، تبعات بحران کشمیر بر گردشگری هند و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خط مسافربری پاکستان به هند تعطیل شد ، تبعات بحران کشمیر بر گردشگری هند و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید