اجرا شدن تفاهم نامه ها، مهم ترین اولویت اتاق ایران و سوریه

به گزارش آخرین خبر، مجمع مؤسس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه برگزار گردید. انتخاب اعضای هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه از مهم ترین اهداف برگزاری این نشست بود که در خاتمه پس از انجام رای گیری کیوان کاشفی، رستم جنگاوران، مجید مهتدی، هوشنگ پارسا، اسماعیل ابراهیمی، شهلاعموری، محمدرضا مرتضوی، علی احتشامی، علی اصغرزبردست، مهدی سعیدالذاکرین، شعبان فروتن به عنوان اعضای هیات مدیره و مجید ضیایی به عنوان بازرس اصلی و محمدمهدی باقری به عنوان بازرس علی البدل از سوی حاضران انتخاب شدند.

اجرا شدن تفاهم نامه ها، مهم ترین اولویت اتاق ایران و سوریه

کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران در این نشست، با تأکید بر اینکه با توجه به برقراری امنیت در کشور سوریه، زمان حضور فعالیت بخش خصوصی ایران در این کشور فراهم شده است، گفت: از یک سال گذشته با تشکیل کمیته مشترک ایران و سوریه مقرر شد تا توسعه روابط دو کشور با جدیت بیشتری پیگیری گردد و خوشبختانه امروز با تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه انتظار می رود تا با انجام اقدامات استراتژیکی، سطح تبادلات دو کشور فراتر از قبل رود.

او پیگیری اجرایی شدن تفاهم های منعقدشده میان ایران و سوریه را مهم ترین اولویت کاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه اعلام نمود و در ادامه به تشریح مهم ترین اقدامات اجرا شده از سوی کمیته مشترک ایران و سوریه ظرف یک سال گذشته پرداخت.

کاشفی، عدم امکان ترانزیت زمینی، محدودیت های مبادلات بانکی، عدم وجود بانک اطلاعاتی معین از فعالان مالی دو کشور، طولانی بودن زمان ارسال کالا و عدم اطلاعات دقیق از ظرفیت های مالی ایران و سوریه را مهم ترین چالش های توسعه همکاری های ایران و سوریه معرفی کرد. درعین حال او خواهان معین هرچه سریع تر رایزن مالی ایران و تجهیز ساختمان خریداری شده از سوی اتاق ایران در سوریه شد.

ایران محدودیتی در توسعه روابط با سوریه ندارد

در ادامه، محمدرضا کرباسی معاون امور بین الملل اتاق ایران با تأکید بر اینکه ایران در توسعه روابط با کشورهای جهان ازجمله کشورهای همسایه محدودیتی ندارد، اعلام نمود: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران همکاری با سوریه است و خوشبختانه سال گذشته که سند راهبردی ایران و سوریه در حضور معاون اول رئیس جمهوری امضا شد، چارچوب همکاری های دقیق دو کشور معین شده است. او در همین زمینه یکی از مهم ترین وظایف اعضای هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه را عمل در راستای این چارچوب دانست.

کرباسی در ادامه به تشریح مهم ترین حوزه های همکاری مشترک ایران و سوریه پرداخت و اعلام نمود: در طول یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای توسعه همکاری ها در قالب برگزاری رویدادهای مختلف ازجمله نمایشگاه ها و اعزام هیات های تجاری اجرا شده است که انتظار می رود با تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، انتظارات موجود برای تقویت همکاری با سوریه برآورده گردد.

معاون امور بین الملل اتاق ایران همچنین اجرایی کردن موافقت نامه تعرفه تجارت آزاد را یکی دیگر از مهم ترین وظایف اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه اعلام نمود و با اشاره به مهم ترین مسائل موجود، پیشنهاد راه اندازی سیستم تهاتر و توسعه همکاری ها در قالب صادرات و واردات را داد.

کرباسی در انتها اطلاع داد: اتاق ایران از دو سال گذشته، به جد به دنبال اعزام رایزن های مالی به خارج از کشور بوده است که خوشبختانه آذر ماه امسال این موضوع در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اتاق بازرگانی تصویب شد و با تشکیل کارگروه مشترک، به زودی شاهد اعزام رایزن های مالی، نمایندگان اتاق ها و تشکل ها به کشورهای هدف هستیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 858

به "اجرا شدن تفاهم نامه ها، مهم ترین اولویت اتاق ایران و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرا شدن تفاهم نامه ها، مهم ترین اولویت اتاق ایران و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید