اختصاص بودجه 17 میلیون دلاری روسیه برای بازسازی سوریه

به گزارش آخرین خبر، دولت روسیه برای یاری به بازسازی سوریه و بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور به وسیله برنامه های انسان محبت آمیز بین المللی، تا سرانجام امسال (میلادی) مبلغی معادل 17 میلیون دلار را به بخش های مختلف سازمان ملل خواهد پرداخت.

اختصاص بودجه 17 میلیون دلاری روسیه برای بازسازی سوریه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، روسیه تا انتها امسال، حدود 17 میلیون دلار (1 میلیارد روبل) برای بازسازی سوریه به ساختارهای مختلف سازمان ملل پرداخت می کند. این مسئله در حکمی در این رابطه که توسط دمیتری مدویدیف نخست وزیر روسیه به امضاء رسیده و متن آن در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی دولت منتشر شده، آمده است.

مطابق این حکم، به بودجه برنامه توسعه سازمان ملل برای ارائه یاری به شهرهایی که در زمان جنگ بیشترین آسیب را دیده اند، مبلغ 5.8 میلیون دلار (حدود 363 میلیون روبل) اختصاص خواهد یافت و تا 5 میلیون دلار (حدود 313 میلیون روبل) نیز به صندوق بچه ها سازمان ملل برای ترمیم سیستم آموزشی و بهداشت بچه ها یاری خواهد شد. همچنین 3 میلیون دلار (حدود 188 میلیون روبل) به بودجه سازمان بهداشت جهانی و بودجه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد واریز می گردد.

علاوه بر این، به وزارت امور خارجه روسیه دستور داده شده تا دولت سوریه و ساختار سازمان ملل را از این تصمیم مطلع کند و همچنین با ارگان های مربوط سازمان ملل متحد درباره انتقال و استفاده از وجوه اختصاص یافته هماهنگی های لازم را انجام دهد .

در ماه سپتامبر، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل یادآور شده بود که متاسفانه کشورهای غربی همواره بهانه هایی برای امتناع از مشارکت در بازسازی زیرساختارهای سوریه پیدا می نمایند .

در همین رابطه، روسیه پیش نویس قطعنامه ای برای ارائه یاری های بشر محبت آمیز فرامرزی به سوریه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده که قرار است رای گیری در این باره در تاریخ 19 دسامبر (28 آذر ماه) انجام گردد. البته به موازات این اقدام روسیه، سه کشور: بلژیک، کویت و آلمان نیز پیش نویس قطعنامه ای در این زمینه را آماده کرد ه اند . طرف روسی این سند را غیرقابل قبول ارزیابی نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 552

به "اختصاص بودجه 17 میلیون دلاری روسیه برای بازسازی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه 17 میلیون دلاری روسیه برای بازسازی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید