اختلاف لیبی و فرانسه درباره خروج مزدوران و نیروهای خارجی

به گزارش آخرین خبر، منابع از اختلافات میان شورای عالی ریاستی لیبی و فرانسه درباره خروج مزدوران و نیروهای خارجی از لیبی خبر دادند.

اختلاف لیبی و فرانسه درباره خروج مزدوران و نیروهای خارجی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از روزنامه رأی الیوم، شورای عالی ریاستی لیبی گفت، اختلافاتی میان خالد المشری، رئیس شورای عالی ریاستی در لیبی و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه درباره مکانیزم خروج مزدوران و نیروهای خارجی از لیبی وجود دارد.

المشری در ملاقات با لودریان در نیجر تأکید کرد: ابتدا باید مزدوران و همه نیروهایی که به صورت غیرقانونی در لیبی هستند، از کشور خارج شوند و بعد از آن نیروهایی که به درخواست دولت وفاق ملی به وسیله توافق واضح در لیبی هستند، از کشور خارج شوند.

در مقابل لودریان گفت: باید تمام نیروها به صورت همزمان از لیبی خارج شوند.

خالد المشری تأکید کرد که خروج همزمان خطری علیه امنیت ملی لیبی است و مکانیزم مناسبی را درباره همکاری با کمیته نظامی مشترک لیبی 5+5 که مکلف به نظارت بر آتش بس است، می طلبد.

المشری با لودریان درباره تحولات سیاسی لیبی بحث و مصاحبه و تأکید کرد که با لودریان درباره لزوم برگزاری انتخابات در موعد خود در دسامبر و لزوم صدور قوانین منظم برای انتخابات توافق نظر دارد.

در این راستا محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در ملاقات با المشری در نیجر بر لزوم خروج تمام مزدوران از لیبی تأکید کرد و گفت: هر سودانی که بدون اجازه مقامات لیبی در این کشور حضور دارد مزدور به حساب می آید.

المشری گفت: ما به دنبال روابط مستحکم با سودان در تمام سطوح سیاسی، مالی و امنیتی هستیم.

براساس توافق آتش بس در لیبی که 23 اکتبر 2020 امضا شد تمام مزدوران خارجی باید ظرف سه ماه از زمان امضای توافق از این کشور خارج شوند.

سازمان ملل تعداد مزدوران را 20 هزار تن برآورد نموده است که از روسیه، چاد، سودان، سوریه و ترکیه هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1597

به "اختلاف لیبی و فرانسه درباره خروج مزدوران و نیروهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف لیبی و فرانسه درباره خروج مزدوران و نیروهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید