ادعای رویترز درباره ارسال تسلیحات نظامی توسط ایران برای انصارالله به وسیله عمان

به گزارش آخرین خبر، خبرگزاری انگلیسی رویترز در مطلبی ادعا نموده است که ایران ارسال سلاح برای نیروهای انصارالله در یمن را افزایش داده و به وسیله عمان این سلاح ها را به یمن رسانده است.

ادعای رویترز درباره ارسال تسلیحات نظامی توسط ایران برای انصارالله به وسیله عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری انگلیسی رویترز در مطلبی به نقل از مقامات غربی ادعا نموده است که ایران ارسال سلاح های نظامی برای حوثی ها در یمن را افزایش داده است.

رویترز اضافه نمود: تسریع روند ارسال سلاح برای حوثی های یمن که به گفته مقام های رسمی شامل موشک و سلاح های کوچک می گردد، می تواند موجب تشدید دردسرهای امنیتی برای آمریکا گردد.

مقام های آمریکایی هفته گذشته ادعا کردند که نیروهای حوثی با موشک قصد هدف قراردادن ناوشکن آمریکایی را داشته اند. آمریکا نیز به تلافی این حمله ناموفق، با موشک های کروز اهداف انصارالله یمن را مورد حمله قرار داده اند.

رویترز در ادامه به نقل از مقام های رسمی مدعی شده است: بخش زیادی از فعالیت های مربوط به ارسال سلاح به وسیله عمان صورت گرفته است که همسایه یمن به شمار می رود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت: واشنگتن نگرانی های خود نسبت به این مساله را به عمان اطلاع داده است.

این مقام آمریکایی به رویترز گفت: ما درباره فعالیت های اخیر ایران در ارسال سلاح به یمن نگرانی هایی داشته ایم و این نگرانی ها را به کسانی که با حوثی ها در ارتباط هستند، اعلام نموده ایم، از جمله دولت عمان.

عمان هرگونه ارسال سلاح به وسیله مرزهای خود به یمن را تکذیب نموده است.

رویترز مدعی است که عمانی ها به طور فعال در انتقال و ارسال سلاح ها نقش ندارند ولی نسبت به انجام این گونه فعالیت ها به وسیله مرزهای این کشور بی توجهی می نمایند.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در این باره به روزنامه عکاظ سعودی گفت: این مساله واقعیت ندارد. هیچ سلاحی به وسیله مرزهای ما رد نمی گردد و ما حاضر هستیم تا هرگونه ابهام و اتهامی را در این باره به طور شفاف اعلام کنیم.

مقام های آمریکایی و غربی نیز به رویترز گفته اند که بر اساس اطلاعاتی که دربافت نموده اند به این نتیجه رسیده اند که ایران برای حوثی ها سلاح ارسال نموده است ولی نسبت به ماهیت این مساله اطمینان کامل ندارند.

یک دیپلمات غربی در این باره گفت: ما نسبت به افزایش ارسال سلاح های نظامی ایران برای حوثی ها اطلاع داریم، سلاح هایی که به وسیله مرز عمان ارسال می گردد.

یکی از مقام های آمریکایی نیز گفت: در ماه های گذشته افزایش قابل توجهی در فعالیت های قاچاق سلاح وجود داشته است. چیزی که به وسیله عمان افزایش داشته، ارسال موشک های ضد کشتی، تجهیزات انفجاری، پول و نیروی نظامی بوده است.

یک منبع امنیتی دیگر نیز گفت: سلاح های منتقل شده شامل موشک های سطح به سطح و کوتاه برد و سلاح های کوچک بوده است.

تمام این حدس های رسانه های غربی در حالی است که بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از 6700 نفر که اکثر آنها غیر نظامی بوده اند، از شروع تجاوز عربستان سعودی به یمن در مارس 2015 میلادی تاکنون جان خود را از دست داده اند.

عربستان سعودی با موج نقدها بین المللی به خاطر تجاوز به یمن روبرو شده ولی قدرت های بزرگ از جمله آمریکا هیچ موضع قاطعی در محکومیت تجاوزگری های رژیم سعودی اتخاذ ننموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 454

به "ادعای رویترز درباره ارسال تسلیحات نظامی توسط ایران برای انصارالله به وسیله عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای رویترز درباره ارسال تسلیحات نظامی توسط ایران برای انصارالله به وسیله عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید