ازبکستان به کریدور ریلی چین و ایران پیوست

به گزارش آخرین خبر، مشارکت ازبکستان در حمل و نقل کانتیری راه آهن چین - قزاقستان - ترکمنستان - ایران طی نشستی در شهر آلماتی مورد موافقت نهاده شد و این کشور رسما به این خط آهن پیوست.

ازبکستان به کریدور ریلی چین و ایران پیوست

به گزارش روز شنبه خبرگزاری ترند، به دنبال برگزاری نشست نمایندگان راه آهن قزاقستان، چین، ایران، ترکمنستان و ازبکستان که در شهر آلماتی قزاقستان برگزار گردید، کانات آلماگامبتوف معاون اول سازمان راه آهن قزاقستان در این نشست گفت: با پیوستن ازبکستان به کریدور ریلی، جریان حمل و نقل ریلی بویژه به وسیله ایستگاه بولاشاک ازبکستان به ایران افزایش یافته و راستا کریدور نیز به مراتب کوتاهتر شده است.

نماینده راه آهن قزاقستان در ادامه اضافه نمود: حجم ترافیک باری کریدور ریلی چین، قزاقستان، ترکمنستان و ایران در سال 2018 به مقدار یک هزار TEU (معادل کانتیر 20 فوت) بوده است.

آلماگامبتوف همچنین توضیح داد، برای توسعه ترانزیت بار از چین به کشورها و راستاهای دیگر باید تعرفه های قابل قبول و دیگر شرایط در نظر گرفته شوند.

در این نشست ریلی شهر آلماتی موضوعاتی نظیر افزایش میزان انتقال محموله ها در راستا ایران - چین، سرویس دهی منظم حمل کانتینر و مشخص تعرفه جهت کانتینرهای بار گیری شده در کریدور چین - قزاقستان - ازبکستان - ترکمنستان - ایران برای سال 2019 مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

با تور چین همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 113

به "ازبکستان به کریدور ریلی چین و ایران پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازبکستان به کریدور ریلی چین و ایران پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید