اظهارات یک نماینده درباره دارایی هایش ؛ هوش حداقلی معیشتی دارم ، زشت است لکسوس داشته باشی و پراید سوار شوی

به گزارش آخرین خبر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه 2 ساله بودم که سند زمین به نامم بود، گفت: وقتی برای تحصیل در دانشگاه به تهران آمدم در خیابان وزرا آپارتمان خریدم؛ به نظرم زشت است که لکسوس داشته باشی و پراید سوار شوی.

اظهارات یک نماینده درباره دارایی هایش ؛ هوش حداقلی معیشتی دارم ، زشت است لکسوس داشته باشی و پراید سوار شوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طی گفت وگوی تصویری با خانه ملت نکاتی را درباره اموال و دارایی اش بیان کرده است.

متن این گفت وگو به شرح زیر است:

کنندگان موظف شدند که فهرست اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنند و این اقدام هم اجرا شده است؛ آیا شما مایل هستید اموال و دارایی خود را اعلام کنید؟

تاجگردون: من کد ثنا را از سامانه قوه قضائیه گرفتم و لیست اموالم را هم آماده کردم اما وقت نکردم تا اموالم در این سامانه وارد کنم ولی قطعا این کار را خواهم کرد. به نظرم می رسد همه کنندگان مجلس باید این کار را انجام دهند. پدر من مالک بوده است و با توجه به اینکه متولد سال 1345 هستم اما در سال 1347 سند یک زمین به نام من ثبت شده است؛ در حالی که من 2 ساله بودم؛ این زمین چندین هکتار است.

  • من و برادرهایم 400 - 300 هکتار زمین داریم

من آدمی هستم که مال و اموال دارم و این مال و دارایی زایش دارد. وقتی من نونهال و بچه ای بودم هم شرایط چنین بوده است. من و برادرهایم در مجموع بین 300 تا 400 هکتار زمین داریم که این زمین کاملا مکانیزه بوده و آب دارد و در آن کشاورزی می شود.

یادم می آید وقتی سال 1363 برای تحصیل در دانشگاه به تهران آمدم در سال 1366 یا 1367 یک آپارتمان در خیابان وزرا تهران (پارک ساعی) خریداری کردم در حالی که من در آن زمان 23 -22 ساله بودم؛ وقتی من می گویم مال و اموالی دارم و زیاد می شود مربوط به مجلس و دولت نیست بلکه مربوط به زایش مال است.

  • هوش حداقلی معیشتی دارم

از 24 سالگی در زمره مدیران ارشد کشور بوده و همیشه حقوق بالایی داشته ام ضمن اینکه هوش حداقلی معیشتی هم دارم. این در حالی است که هیچ وقت در کار بیزنس و اقتصادی نبوده ام و هیچ گاه در کار بیزنس اقتصادی یا بنگاه اقتصادی شرکتی نداشته و فعالیت اقتصادی برای خود نداشتم؛ شاید زمینی را برای خود خریداری کرده یا فروختم و یا خانه و ماشینی را خریده و فروختم.

وقتی من مدیر نمونه کشور شدم و یا نشان خدمت گرفته ام به یک باره 100 سکه به عنوان هدیه به من دادند هر چند این سکه ها را تنها من نگرفتم بلکه به آنها که نشان خدمت گرفتند دریافت کردند.

100 سکه امروز معادل 500 میلیون تومان بوده و عدد درشتی است و نمی توانیم بگوییم نداریم. شما می توانید فرض کنید من این 100 سکه را در کنار سکه های دیگر که به برخی مناسبت ها و یا پاداش هایی آن را گرفته اید نگه داشته اید.

  • آپارتمان 70 تا 80 متری در فرحزاد دارم

دارایی من و یا ملک من همان زمین ها نبودند بلکه پدرم برایم خانه و زمین در شهر هم گذاشته است. و حتی من آن خانه را به پسرم داده ام.

من هم مانند تمامی کارمندان سازمان برنامه و بودجه در تعاونی آن شرکت کرده و دارای یک آپارتمان 70 تا 80 متری در محله فرحزاد هستم و وقتی 7 تا 8 سال در شیراز خدمت کرده ام و عضو تعاونی آنجا هم مانند بقیه کارمندان و مدیران آنجا بودم و یک آپارتمان هم آنجا دارم.

سعی کردم نانی که به دست می آورم حلال باشد و یک روز به یکی از دوستانی که ایراد می گرفتند اعلام کردم شاید در دارایی شما سهوا مال حرام رفته باشد ولی در دارایی من سعی کردم سهوا هم مال حرام نرود.

متمول، مرفه و بی درد نیستم و تجملاتی هم زندگی نمی کنم ولی سعی کردم مال و اموالم را کتمان نکنم. ولی اینگونه هم نبوده که بگویند طرف می تواند سوار لکسوس شود اما با پراید رفت و آمد می کند؛ به نظرم این کار زشتی است.

  • اگر مدیری ساعت رولکس و کفش نیم تخت داشت فاسد است

یکی از دوستانم که فرد عاقلی بود به من می گفت که اگر مدیری را دیدید که ساعتش رولکس بوده و کفشش نیم تخت دارد و آن را برده و تعمیر کرده بدان که آن فرد مدیری فاسد است و همیشه سعی کردم و در ذهنم اینگونه بود که همیشه همه چیز را با یکدیگر تطبیق دهم و بر همین اساس هم زندگی خود را با واقعیت هایی که دارم تطبیق دادم؛ هیچ وقت کفشم را نیم تخت نزدم که بگویند کفشش را تعمیر کرده و سپس ساعت رولکس در دستانم داشته باشم.

اموال و دارایی خود را به صورت ریز و جزئی در سامانه اعلام خواهم کرد و اگر هم اموال و دارایی خود را ثبت نکنم آنقدر زیر ذره بین بوده و کنترل مان می کنند که اصلا امکان ندارد بتوانیم کار خطایی انجام دهیم.

بخشی از اظهارات او را در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 717

به "اظهارات یک نماینده درباره دارایی هایش ؛ هوش حداقلی معیشتی دارم ، زشت است لکسوس داشته باشی و پراید سوار شوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات یک نماینده درباره دارایی هایش ؛ هوش حداقلی معیشتی دارم ، زشت است لکسوس داشته باشی و پراید سوار شوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید