افزایش مبتلایان به کرونا در روسیه؛ احتمال لغو رژه پیروزی در مسکو

به گزارش آخرین خبر، با ثبت شش مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان در روسیه به 34 نفر رسید، ورود کلیه اتباع ایتالیایی به خاک روسیه موقتاً ممنوع شده و کرملین خاطرنشان کرد هنوز تصمیمی برای لغو رژه پیروزی گرفته نشده است.

افزایش مبتلایان به کرونا در روسیه؛ احتمال لغو رژه پیروزی در مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیات کنترل و مبارزه با ویروس کرونا در روسیه شب گذشته گفت که طی شبانه روز گذشته شش مورد جدید از عفونت ویروس کرونا ثبت شده است. چهار مورد در مسکو تأیید شده، یک مورد در کالینینگراد و منطقه کراسنودار است.

براساس آنالیز های اپیدمیولوژیک ، همه افراد آلوده طی دو هفته گذشته از کشورهایی بازدید نموده اند که شرایط گسترش ویروس کرونا در آنها خطرناک شناخته شده است.

سه بیمار در همان پروازی از مقصد ایتالیا بودند که چند تن از مسافرین آن قبلاً آلوده شده و در مسکو بستری شدند. در حال حاضر ، آنها در یکی از بیمارستان ها ی پایتخت تحت معالجه قرار دارند. در مجموع 19 مورد آلودگی به وریروس کرونا در مسکو مشاهده شده است.

بدین ترتیب کل موارد گزارش شده از COVID-19 در کشور 34 نفر است که از این تعداد 2 نفر چینی و دیگری ایتالیایی هستند. این عفونت در زمان های مختلف در شهر مسکو ، منطقه مسکو ، منطقه بل گوراد و کالینینگراد ، لپیتسک ، سن پترزبورگ ، نیژنی نوگوراد و قازان مشاهده شده است.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت که در حال حاضر احتمال لغو رژه پیروزی در تاریخ 9 ماه مه، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دنیای دوم در مسکو، به دلیل شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته نشده است.

به گفته پسکوف، اقدامات لازم برای آماده سازی این رژه ادامه دارد و در عین حال با توجه به شرایط در آن موقع در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

پیش از این در اوایل روز پنج شنبه ، قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان، به دلیل شرایط پیرامون گسترش ویروس کرونا در سطح دنیا، سفر خود به مسکو برای حضور در رژه نظامی در هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی را لغو کرد.

علاوه بر این گزارش شده است که میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه ، دستور توقف موقت ورود تمامی شهروندان ایتالیایی به مرزهای فدراسیون روسیه را امضاء کرد. این اقدام از امروز، آدینه، 13 مارس (23 اسفند ماه) به اجرا گذاشته می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 907

به "افزایش مبتلایان به کرونا در روسیه؛ احتمال لغو رژه پیروزی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مبتلایان به کرونا در روسیه؛ احتمال لغو رژه پیروزی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید