انگلیس 6 مقام سوری را تحریم کرد

به گزارش آخرین خبر، وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه از تحریم شش مقام دولتی و پیشین دمشق به دلیل آنچه نقض موازین حقوق بشر نامید اطلاع داد.

انگلیس 6 مقام سوری را تحریم کرد

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای ادعا کرد که رژیم بشار اسد در یک دهه گذشته مردم سوریه را به اتهام اصلاحات مسالمت آمیز مورد بی رحمی قرار داده است.

بر اساس بیانیه صادر شده، مقداد فیصل وزیر امور خارجه سوریه، لونا الشبل مشاور رئیس جمهوری و زائد صالح فرمانده ارتش سوریه از جمله افرادی هستند که در فهرست تحریم های حقوق بشر انگلیس قرار گرفته اند. این تحریم ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی این افراد شده تا اطمینان حاصل گردد که آن ها از انگلیس نفعی نمی برند

وزارت امور خارجه انگلیس ادعا کرد که این تحریم ها برای ارسال پیامی روشن به دمشق است که آن ها به دلیل جنایت های ادعایی اجرا شده در این کشور جوابگو خواهند بود.

راب در این باره مدعی شد که لندن از این شش نفر به دلیل جنایت علیه شهروندان سوری حساب می کشد.

این تحول دو هفته پیش از آن صورت می گیرد که اتحادیه اروپا قرار است نشستی را درباره آینده سوریه و منطقه برگزار کند. پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره بیان داشت: این کنفرانس فرصتی خواهد بود تا جامعه جهانی حمایت خود را از مردم سوریه و کوشش های سازمان ملل متحد ابراز کند و راهی برای حل سیاسی این مساله پیدا گردد.

وی یکی از اهداف اصلی این کنفرانس را جمع اوری منابع اقتصادی برای مردم سوریه و کشورهایی دانست که آوارگان سوری را اسکان داده اند.

این درحالیست اتحادیه اروپا هم اخیرا وزیر امور خارجه سوریه و شماری از مقام های این کشور را تحریم نموده است.

دولت سوریه با محکوم کردن تحریم ها اعلام نموده که این اقدام ها بیانگر فقدان استقلال تصمیم گیری اروپایی ها و دنباله روی حقیرانه از سیاست های آمریکا است.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه پیشتر گفته بود که اروپا مسئول اصلی ریختن خون مردم سوریه و گرفتاری آنان به دلیل تحریم های ظالمانه ای است که زندگی مردم سوریه را تحت تاثیر قرار می دهد.

این منبع یادآورشد که تحریم های اروپا دروغ بودن مواضع و اظهارات مسئولان آن ها در باره کاهش تحریم ها از جمله در زمینه یاری های انسانی برای مقابله با ویروس کرونا را نشان داد و نفاق و دو رویی آنان را که ویژگی اصلی سیاست های اروپا شده است، برملا ساخت. سوریه این تحریم ها را نقض آشکار ساده ترین مفاد حقوق بشر و قوانین بین المللی و جنایت علیه بشریت بر شمرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1669

به "انگلیس 6 مقام سوری را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس 6 مقام سوری را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید