اگر در همسایگی ما مورد کرونایی وجود داشت، چه کنیم؟

به گزارش آخرین خبر، بهداشت نیوز/ ویروس کرونا در حال گسترش است و هنوز زمانی تا شروع سیر نزولی ابتلای آن مانده است. در همین زمان،خوب است بدانید اگر فردی در محله، آپارتمان و در همسایگی شما، به ویروس کرونا مبتلا شده، چه اقداماتی لازم است؟

اگر در همسایگی ما مورد کرونایی وجود داشت، چه کنیم؟

اول از همه و پیش از هر چیز، وحشت نکنید. در چنین شرایطی افزایش استرس و اضطراب فقط می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و کمک دیگری به شما نمی کند.

مقامات محلی و مراکز بهداشتی نزدیک خود را مطلع کنید.

اصول پیشگیرانه را رعایت کنید. مواردی مانند شستن مرتب دست ها با آب و صابون، پوشاندن عطسه و سرفه با آرنج خم یا دستمال کاغذی و ضدعفونی کردن دست ها و سطوحی که احتمال آلودگی آن می رود با الکل 60 درصد توصیه می شود.

اگر ساختمان و محل زندگی شما امکان تهویه هوای ضعیفی دارد، محل را ترک کنید. تهویه نا مناسب و کافی خطر ابتلا به ویروس کرونا را افرایش می دهد.

اقلام مورد نیاز خود را به اندازه کافی (نه بیشتر) تهیه و در منزل نگه دارید.

در آخر سعی کنید در خانه بمانید و جز در موارد واقعا ضروری از خانه خارج نشوید. این به معنی قطع ارتباط با زندگی عمومی و حامعه نیست، اما به خاطر داشته باشید که لازم است هوشیار باشید. قرنطینه به معنای تماس و ارتباط صفر نیست، می توانید از طریق راه های ارتباطی با عزیزان خود در تماس باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 925

به "اگر در همسایگی ما مورد کرونایی وجود داشت، چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر در همسایگی ما مورد کرونایی وجود داشت، چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید