بوریس جانسون خواهان یک جایگزین برای هواوی شد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیش از تصمیم گیری برای همکاری با هواوی در توسعه زیربنای اینترنت5G انگلیس به شدت تحت فشار است.

بوریس جانسون خواهان یک جایگزین برای هواوی شد

طبق گزارش ها روز گذشته مقامات دولت آمریکا شواهد جدیدی از ریسک های همکاری با هواوی به دولت انگلیس ارائه نموده اندو آن را دیوانگی خوانده اند. به همین دلیل جانسون گفت امنیت ملی کشورش را نادیده نمی گیرد. اما او گفت مخالفان هواوی باید جایگزین دیگری برای این شرکت ارائه نمایند.

جانسون در این باره گفت: مردم انگلیس باید به بهترین فناوری موجود دسترسی داشته باشند. من قبلا درباره زیربنا وفناوری صحبت نموده ام. ما تصمیم داریم اینترنت پرسرعت را در اختیار همه قرار دهیم. اکنون اگر مردم مخالف یک برند باشند چه باید کرد؟ آنها باید به ما بگویند جایگزین آن برند چیست. از سوی دیگر بیایید صادق باشیم، من نمی خواهم به عنوان نخست وزیر انگلیس امنیت انگلیس را به خطر بیندازم.

این درحالی است که مقامات انگلیس و آمریکا و نمایندگان هواوی روز دوشنبه با یکدیگر ملاقات کردند. دراین ملاقات آمریکا همچنان برفشارها اضافه کرد.

از سوی دیگر وزیردفاع انگلیس اعلام نموده دونالد ترامپ و مشاورانش تهدید نموده اند در صورتیکه انگلیس با هواوی همکاری کند، بعضی از شریان های انتقال اطلاعات خود به این کشور را قطع می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 742

به "بوریس جانسون خواهان یک جایگزین برای هواوی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون خواهان یک جایگزین برای هواوی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید