تاکید وزیر نیرو بر تنوع بخشی طرح های صرفه جویی انرژی

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران- وزیر نیرو بر تنوع بخشی طرح های صرفه جویی انرژی به منظور ترغیب مشترکان برای مشارکت در این طرح ها تاکید نمود.

تاکید وزیر نیرو بر تنوع بخشی طرح های صرفه جویی انرژی

محرابیان در بازدید از نمایشگاه طرح های نوآورانه حوزه توزیع و بهینه سازی مصرف برق تاکید نمود: تا زمانی که به لحاظ مالی این طرح ها برای مشترکان توجیه پذیر نباشد، مشارکت در آنها قابل انتظار نخواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت تنوع بخشی به طرح های صرفه جویی انرژی اعلام نمود: در عین حال نباید طرح های بهینه سازی مصرف را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد و این طرح ها باید در خدمت یک حرکت جامع قرار گیرند.

وزیر نیرو لازمه این اقدام را تدوین طرحی جامع با مشارکت نخبگان حوزه انرژی کشور دانست و خواهان آنالیز همه جانبه این طرح ها و آثار آن بر اقتصاد مردم و کشور شد.

محرابیان در عین حال طرح های نوآورانه در حوزه های توزیع برق و بهینه سازی مصرف را خلاقانه توصیف و از آنها تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه اقتصاد پویا، در این برنامه طرح های تعویض الکتروموتورهای قدیمی کولر آبی با الکتروموتور پربازده ، استفاده از پنل خورشیدی برای تامین برق کولرهای با توان 400 وات، طرح بهینه سازی تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده، بهینه سازی مصرف انرژی در زمینه روشنایی معابر، مبارزه با مراکز غیرمجاز رمز ارز، تحلیل داده های کنتورهای هوشمند و شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز (داده کاوی)، قبض مدرن برق، خدمات غیرحضوری برق به وسیله سامانه برق من، قرائت مکانیزه (قرائت اتوماتیک انواع کنتور) و کنتورهای هوشمند(طرح فهام) و نصب 25میلیون کنتور هوشمند مالی (طرح تجمیع کنتورها) مورد بازدید وزیر نیرو نهاده شد.

بعلاوه در سرانجام این بازدید مقرر شد در اولین فرصت نشستی با حضور دست اندرکاران و مدیران صنعت برق وآب وزارت نیرو به منظور آنالیز و تعریف طرحی جامع در حوزه بهینه سازی انرژی با هدف جلب مشارکت مردم برگزار گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1871

به "تاکید وزیر نیرو بر تنوع بخشی طرح های صرفه جویی انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر نیرو بر تنوع بخشی طرح های صرفه جویی انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید