تجدید قوای نیروهای هندی و پاکستانی در مرز کشمیر

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران : پس از درگیری های هفته گذشته در مرز کشمیر که منجر به کشته شدن چندین سرباز در منطقه خط کنترل در مرز کشمیر شد، نیروهای هند و پاکستان به تجدید قوا می پردازند.

تجدید قوای نیروهای هندی و پاکستانی در مرز کشمیر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی ؛ این شبکه تلویزیونی هند از استقرار هواپیماهای بدون سرنشین ارتش هند در مرز کشمیر می دهد. منابع مطلع ارتش هند مدعی شدند ارتش پاکستان بر روی پست های دیدبانی هند آتش گگردده اند. پاکستان همچنین کلیه مرزهای تجاری خود با هند در منطقه را بسته است.

بر این اساس، روزنامه هندی هندو نیز نوشت، تحولات اخیر در مرز کشمیر نتیجه اتفاقات پاییز گذشته است که هند اقدام به تقویت استحکامات مرزی خود با پاکستان در یک روستای مرزی واقع در خط کنترل کرد و این اقدام موجب شد تا پاکستان خواهان متوقف شدن این اقدام از سوی هند گردد.

تا هفته گذشته دو کشور به قرارداد آتش بس و صلح در منطقه پایبند بودند. تازه ترین درگیری ها در منطقه از ششم ژانویه زمانی که یک سرباز پاکستانی توسط نیروهای هندی کشته شد، بار دیگر شروع شده است. اتفاق دیگر در روز هشتم ژانویه زمانی به وقوع پیوست که هند ادعا کرد دو سرباز این کشور بر اثر حمله نیروهای پاکستانی کشته شده و یک سرباز نیز سر بریده شده است.

هند مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به این اقدام نیروهای پاکستانی به دولت اسلام آباد، ارائه نموده است. پاکستان هر گونه مشارکت نیروهای نظامی خود را در اقداماتی که هند برشمرده است، رد نموده است. هند درخواست پاکستان مبنی بر انجام تحقیقات مستقل از سوی سازمان ملل در مورد مسائل اخیر را رد نموده است.

بر اساس اعلام شبکه زی نیوز، هند خواهان برگزاری نشستی مشترک با مقام های مرزی و ارتش پاکستان شده است تا مسائل و مسائل به وجود آمده را حل و فصل نمایند. مشاور امنیتی نخست وزیر هند در این باره تاکید نمود، تعداد اتفاقات مشابه در منطقه خط کنترل در دو سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته ولی این مساله موجب نخواهد شد تا هند مذاکرات خود با پاکستان را قطع کند.

وزیر خارجه پاکستان نیز روز پنج شنبه تاکید نمود، نباید اجازه دهیم این گونه اتفاقات به روابط حسنه مرزی دو کشور آسیب وارد کند. وی توضیح داد، دولت و مردم پاکستان پایبندی عمیق خود را به عادی سازی و ارتقای روابط با هند نشان داده و واقعا اعتمادسازی را شروع نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 519

به "تجدید قوای نیروهای هندی و پاکستانی در مرز کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجدید قوای نیروهای هندی و پاکستانی در مرز کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید