ترامپ از دوحه بابت نقش آفرینی در توافقنامه صلح افغانستان تشکر کرد

به گزارش آخرین خبر، رئیس جمهوری آمریکا در گفت گوی تلفنی با امیر قطر از نقش دوحه در دستیابی به توافقنامه صلح میان طالبان و واشنگتن تقدیر و تشکر کرد.

ترامپ از دوحه بابت نقش آفرینی در توافقنامه صلح افغانستان تشکر کرد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به آنالیز روابط استراتژیک دو کشور و ابعاد حمایت ها و تقویت آنها در تمامی زمینه ها پرداخت.

طبق گزارش قنا، در این گفت وگوی تلفنی درباره تحولات افغانستان پس از امضای توافقنامه برقراری صلح میان آمریکا و طالبان که با میانجی گری دوحه انجام شد، بحث و گفت وگو شد.

همچنین این خبرگزاری اضافه نمود، در این تمالس تلفنی درباره بعضی مسایل منطقه ای و بین المللی مشترک دو کشور گفت وگو شد.

ترامپ در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید از امیر قطر بابت نقش ارزشمندی که در تحقق توافقنامه صلح آمریکا و طالبان ایفا کرد، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، ترامپ و امیر قطر در این گفت وگوی تلفنی تاکید نمودند، طالبان باید به کاهش خشونت ها و ورود به مذاکرات با دولت افغانستان و دیگر طرف های افغان به عنوان گامی در راستا صلح ادامه دهد.

همچنین دو طرف درباره مسایل دو جانبه و منطقه ای از جمله لزوم اتخاذ گام هایی برای حل بحران منطقه خلیج فارس از سوی همه طرف ها گفت وگو کردند.

محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز پس از دیدارش با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در برلین تاکید نمود: برلین شریک اصلی در دستیابی به توافق صلحی میان آمریکا و طالبان در تاریخ 29 فوریه در دوحه است.

ماس نیز در همان کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که کشورش با قطر و نروژ برای در پیش دریافت گام های جدیدی جهت تحقق صلحی میان طالبان و آمریکا هماهنگی می نماید و این گام ها احتمالا شامل عملیات تبادل اسیران خواهند بود که البته به آمادگی هر دو طرف بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 854

به "ترامپ از دوحه بابت نقش آفرینی در توافقنامه صلح افغانستان تشکر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از دوحه بابت نقش آفرینی در توافقنامه صلح افغانستان تشکر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید