ترکیه ، هم حزبی پیشین اردوغان رسما درخواست تشکیل حزب جدید داد

به گزارش آخرین خبر، نخست وزیر پیشین ترکیه بعد از جدا شدن از حزب حاکم، امروز رسما درخواست خود برای ایجاد حزب جدید را به وزارت کشور ترکیه تحویل داد.

ترکیه ، هم حزبی پیشین اردوغان رسما درخواست تشکیل حزب جدید داد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احمد داووداوغلو نخست وزیر پیشین ترکیه امروز (پنجشنبه) با حضور در وزارت کشور ترکیه رسما درخواست تشکیل حزب جدیدی را ارائه کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به داووداوغلو، او فردا (آدینه) طی نشست خبری در آنکارا تشکیل حزب جدید خود را، که حزب آینده نام خواهد داشت، اعلام می نماید.

داووداوغلو 60 ساله که خود زمانی رهبری حزب حاکم ترکیه یعنی عدالت و توسعه را برعهده داشت و به عنوان نظریه پرداز سیاست خارجی این حزب شناخته می شد، در تاریخ بیست ودوم شهریور سال جاری از عضویت در این حزب استعفا داد.

این منبع به رویترز گفت: او (داووداوغلو) فردا اصول حزب و اطلاعاتی درباره اعضای مؤسس آن را تشریح خواهد نمود. حزب جدید، جان تازه ای به سیاست [ترکیه] می دمد.

بر این اساس، تعدادی از چهره های سیاسی پیشین ترکیه و بعضی مسئولان ارشد حوزه اجتماعی این کشور نیز در حزب جدید داووداوغلو مسئولیت خواهند داشت.

رویترز در بخش دیگری از این خبر نوشت که علی باباجان - عضو پیشین حزب عدالت و توسعه که مقام های متعددی در دولت ترکیه داشته و چندی پیش بعد از جدا شدن از آنها، گفته بود حزب جدید تاسیس می نماید - نیز طی چند هفته پیش رو تشکیل حزب جدید خود را اعلام می نماید.

داووداوغلو که زمانی نخست وزیر ترکیه (2014 تا 2016) بود، بعد از دچار شدن به اختلاف نظر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، مجبور به استعفا شد (+). وی چند ماه پیش هم از نحوه مدیریت بحران مالی کنونی ترکیه توسط دولت اردوغان و همچنین سرکوب شدید و گسترده مخالفان شدیدا انتقاد نموده بود.

پیش از این نیز اعضای پیشین حزب حاکم ترکیه درباره کاهش محبوبیت این حزب گفته بودند که عدالت وتوسعه فقط طی یک سال گذشته 840 هزار نفر از اعضای خود را از دست داده و تداوم این ریزش چالشی برای رئیس جمهور این کشور خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 633

به "ترکیه ، هم حزبی پیشین اردوغان رسما درخواست تشکیل حزب جدید داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه ، هم حزبی پیشین اردوغان رسما درخواست تشکیل حزب جدید داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید