تلاش داعش برای حمله به اماکن دینی عراق

به گزارش آخرین خبر، یک نماینده مجلس عراق از تلاش داعش برای هدف قرار دادن اماکن دینی به منظور تاسیس ولایت شمال بغداد خبر داد.

تلاش داعش برای حمله به اماکن دینی عراق

به نقل از شفق نیوز، محمد کریم البلداوی، نماینده استان صلاح الدین در مجلس عراق در سخنانی پس از حمله شنبه عناصر داعش به حشد شعبی درسامرا نسبت به حملات احتمالی خطرناک تر داعش به مراکز دینی هشدار داد.

وی هدف داعش از انجام این حملات را تاسیس ولایت شمال بغداد بیان نمود.

البلداوی فرماندهان و وزارتخانه های امنیتی را به دلیل سوء مدیریت پرونده امنیتی و بی توجهی به حملات تروریستی خونین در صلاح الدین و مناطق دیگر را مسئول حملات روز گذشته داعش به مکیشفه و بلد دانست.

وی در ادامه از تغییر فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی شایسته و دارای صلاحیت و جایگزین کردن افراد ضعیف به جای آنها با انگیزه های فرقه ای و سیاسی انتقاد کرد.

نماینده مجلس عراق همچنین فاش کرد که برخی طرف ها درصدد آزاد کردن شمار زیادی از سرکرده های تروریست ها هستند.

البلداوی در ادامه گفت که در سایه مشغول بودن مقامات امنیتی در بغداد به امور سیاسی و بی توجهی اطلاعاتی مناطق جنوبی صلاح الدین و جنوب کرکوک شاهد فعالیت های تروریستی روز افزون هستند.

یک منبع امنیتی در عراق شنبه اعلام نمود: یکی از مقرهای نیروهای وابسته به حشد شعبی در منطقه مکیشیفه در جنوب تکریت در معرض حمله داعش قرار گرفت. در این حمله 12 تن از اعضای حشد شعبی کشته شدند.

در این راستا حشد شعبی در بیانیه ای اعلام نمود: درگیری هایی میان داعش و نیروهای حشد شعبی در مناطق بلد و مکیشیفه در جنوب تکریت رخ داد. طی این درگیری ها نیروهای حشد شعبی تعدادی از داعشی ها را از پای درآوردند.

به گفته یک منبع امنیتی، داعشی ها از مناطق تل الذهب و یثرب در جنوب سامراء و مکیشفه در غرب و مطیبیجه در شرق و جلام الدور در شمال سامراء به این شهر حمله کردند. در این حمله 12 نیروی حشد عشایری و تعدادی تروریست کشته و چهار تن نیز زخمی شدند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1040

به "تلاش داعش برای حمله به اماکن دینی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش داعش برای حمله به اماکن دینی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید