تهیه نخستین نقشه مولکولی از ریه برای یاری به بازسازی آن

به گزارش آخرین خبر، محققان برای نخستین بار پیروز به تهیه یک نقشه دقیق مولکولی از ریه شده اند که می تواند به احیا و بازسازی این اندام یاری کند.

تهیه نخستین نقشه مولکولی از ریه برای یاری به بازسازی آن

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، بیماری های مزمن ریه میزان مرگ و میر بالایی دارد و تنها راه معالجه آن در حال حاضر پیوند ریه است. پیوند ریه یک روش پیچیده است که اثرات منفی دیگری نیز بر سلامتی دارد و اغلب اوقات به سادگی انجام نمی گردد. بنابراین برای دانشمندان این حوزه، رشد دادن یک اندام از بافت بدن بیمار می تواند یک راه چاره جایگزین باشد.

اکنون محققان دانشگاه ییل(Yale) می گویند در آستانه موفقیت برای دستیابی به این روش جدید هستند.

این گروه با استفاده از فرآیندهای غربالگری پیشرفته، یک طرح سلولی از ریه انسان ایجاد نموده است که باعث می گردد تا طراحی شناخت و درک از ریه و بیماری های تنفسی آسان تر گردد.

این فناوری یک وضوح فوق العاده از میلیون ها سلول را به طور همزمان ارائه می دهد.

پروفسور نفتالی کامینسکی از دانشکده پزشکی دانشگاه ییل شرح داد که این کار تنها به لطف پیشرفت های فناوری وضوح تصویر ممکن شده است.

وی گفت: ما در وضوح تجزیه و تحلیل سلول ها از نگاه به آسمان شب با چشم غیرمسلح به یک تلسکوپ مبتدیانه، سپس به یک رصدخانه و اکنون به چیزی مثل تلسکوپ پیشرفته هابل دست یافته ایم.

این نقشه اطلاعات مفصلی در خصوص نحوه تعامل سلول های ریه در اختیار محققان قرار می دهد و همچنین در یافتن اهداف جدید مولکولی برای توسعه درمان های بیماری های ریه مانند فیبروز ریوی یاری خواهد نمود.

به گفته این محققان، کوشش های زیست مهندسی در حال اجرا است که هدف آنها رشد بافت ریه در شیشه های مخصوص آزمایشگاهی سازگار است. این طرح جدید به محققان یاری می نماید تا تشخیص دهند که آیا بافت آزمایشگاهی آنها به یک اندام واقعی منتهی می گردد یا خیر و بینشی در خصوص تغییراتی که باید ایجاد گردد ارائه می دهد.

کامینسکی می گوید: ما در حال آنالیز اصول اساسی رشد اندام هستیم. استفاده از این روش می تواند به ما اجازه دهد اندام های جدیدی طراحی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 525

به "تهیه نخستین نقشه مولکولی از ریه برای یاری به بازسازی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه نخستین نقشه مولکولی از ریه برای یاری به بازسازی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید