توصیه جدید اروپایی ها به کره شمالی؛ با آمریکا مذاکرات معنادار برگزار کنید

به گزارش آخرین خبر، پنج عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی، خواهان برگزاری مذاکرات معنادار پیونگ یانگ با آمریکا شدند.

توصیه جدید اروپایی ها به کره شمالی؛ با آمریکا مذاکرات معنادار برگزار کنید

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد سه شنبه جهت آنالیز آخرین آزمایش موشکی کره شمالی برگزار گردید و اعضای اروپایی آن از پیونگ یانگ خواستند که تمام سلاح های کشتار جمعی را کنار گذاشته و با آمریکا مذاکرات معنا دار برگزار کند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس نمایندگان پنج کشور اروپایی حاضر در نشست شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت آزمایش سوم اکتبر کره شمالی و موارد دیگر در هفته های گذشته، بیانیه مشترکی را قرائت کردند.

پس از آزمایش موشکی جدید و شلیک موشک بالستیک زیر سطحی، قرار شد 15 عضو شورای سازمان ملل سه شنبه جلسه غیر علنی برگزار نمایند. طرح اولیه این موضوع نیز درخواست آلمان و با حمایت انگلیس و فرانسه صورت گرفت. (جزئیات بیشتر)

به نوشته آسوشیتدپرس، در این بیانیه پرتاب موشک از سوی کره شمالی اقدامات تحریک آمیز که نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد ممنوعیت آزمایش موشک های بالستیک است، خوانده شده است.

این در حالی است که کیم سونگ سفیر کره شمالی در سازمان ملل روز گذشته این نشست از قبل برنامه ریزی شده را محکوم نموده و آنرا خطرناک خواند. وی در این زمینه اظهار دشت که چنین حرکاتی میل ما به دفاع از حاکمیت کشور را افزایش می دهد.

کیم سونگ در پاسخ به این سؤال که چگونه پیونگ یانگ از استقلال خود دفاع خواهد نمود و آیا می تواند شامل آزمایش موشکی دیگری باشد، گفت: لطفاً دقت کنید که ما در آینده چه خواهیم کرد این به معنای پرتاب موشک دیگر نیست. (جزئیات بیشتر)

مذاکرات هسته ای جدید میان پیونگ یانگ و واشنگتن در حالی صبح روز شنبه در حومه پایتخت سوئد برگزار گردید که دور اول مذاکرات هسته ای میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور برگزار گردید و نتیجه ای در برنداشت. دور دوم مذاکرات نیز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید که به شکست ختم شد.

ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 443

به "توصیه جدید اروپایی ها به کره شمالی؛ با آمریکا مذاکرات معنادار برگزار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه جدید اروپایی ها به کره شمالی؛ با آمریکا مذاکرات معنادار برگزار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید