فراوری یک میلیارد دوز از واکسن کرونا تا شهریورماه

به گزارش آخرین خبر، یک شرکت داروسازی اعلام کرد واکسن کرونا را که از سوی دانشگاه آکسفورد به تایید رسیده تا ماه سپتامبر در دوز میلیاردی فراوری خواهد نمود.

فراوری یک میلیارد دوز از واکسن کرونا تا شهریورماه

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل ، شرکت دارویی آستارازنکا گفت توانایی این را دارد که یک میلیارد دوز از واکسن ضدکرونا را تا سپتامبر فراوری کند. این واکسن در دانشگاه آکسفورد کشف و به مرحله تایید رسید.

این شرکت مستقر در برنتفورد توافق نامه ای برای فراوری انبوه واکسن کوید19 با دانشگاه آکسفورد را امضا نموده است و در حال حاضر موافقت نامه هایی برای تهیه 400 میلیون دوز از قبل دارد.

مقامات بهداشت آمریکا - که 1 میلیارد دلار برای تأمین بودجه واکسن هزینه نموده اند - امروز گفتند که 300 میلیون دوز سفارش داده اند و امیدوارند که این مقدار را برای ماه اکتبر دریافت نمایند.

مقامات انگلیسی نیز ابراز امیدواری کردند یک سوم از این واکسن ها برای ماه سپتامبر آماده گردد.

دبیر بازرگانی آلوک شارما گفت: دولت با جاه طلبی امیدوار است که بتواند یک برنامه واکسیناسیون جمعی را در پاییز سال جاری به اجرا درآورد.

با این حال هنوز دانشمندان ارشد می گویند فراوری واکسن کرونا تا 2021 امکان پذیر نیست. با این حال دانشگاه آکسفورد ادعاد می نماید در حال آزمایش واکسن ضدکرونا بر روی انسان است. این آزمایش اثبات می نماید که این واکسن از امنیت برخوردار است.

پیش از این یک شرکت آمریکایی به نام مودرنا مدعی شده بود که واکسنی کشف نموده که بدن انسان را به نسبت به ویروس کرونا مصون می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1087

به "فراوری یک میلیارد دوز از واکسن کرونا تا شهریورماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری یک میلیارد دوز از واکسن کرونا تا شهریورماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید