حکم همه قطب های علمی صادر شد، درخواست جدیدی نداریم

به گزارش آخرین خبر، مدیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم گفت: حکم همه قطب های علمی، دانشگاهی در انتها سال 97 ابلاغ شده و اکنون در دوره چهارم فعالیت قطب های علمی هستیم و پرونده جدیدی برای آنالیز نداریم.

حکم همه قطب های علمی صادر شد، درخواست جدیدی نداریم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محسن شریفی مدیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یک نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری گفت: تمامی حکم های دوره سوم قطب های علمی در انتها سال 97 ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دوره چهارم فعالیت قطب های علمی هستیم و فرایندهای ثبت نام آنالیز و صدور حکم دوره های قبلی در انتها سال 97 به انتها رسید و دوره های قبلی کار اجرا شده ندارند.

به گفته شریفی به این ترتیب در حال حاضر پرونده ای در دستور کار نداریم که درخواست جدیدی برای قطب های علمی ارائه شده باشد و دوره چهارم قطب های علمی در حال فعالیت است.

مدیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: درباره قطب های علمی یک نکته حائز اهمیت است نباید آن را فراموش کرد و آن اینکه قطب علمی باید خودش قطب بودن خودش را ثابت کند. در دوره های گذشته بعضی دانشگاه ها اعتقاد داشتند تیم خوبی دارند و برای مثال در یک موضوع مانند برق می توانند قطبی علمی باشند اما در آنالیز کمیته های ویژه پرونده مربوطه رای نیاورد و به عنوان قطب شناخته نشد. در آن موقع به این دانشگاه ها توصیه کردیم که تیم هایی که تشکیل شده و معتقد بودند تیم خوبی است را سرپا نگه دارند و آن را توسعه دهند.

وی توضیح داد: وزارت علوم از تشکیل تیم ها و گروه های پژوهشگر و فناور حمایت می نماید زیرا معتقد است که کار پژوهشی نیازمند تیم و گروه است.

وی گفت: بنابراین بعضی دانشگاه ها و تیم ها که هنوز مدعی برخورداری از شرایط کافی برای قطب بودن در تخصصی هستند فعالیت خود را ادامه دهند تا به مرحله بلوغ برسند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 641

به "حکم همه قطب های علمی صادر شد، درخواست جدیدی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم همه قطب های علمی صادر شد، درخواست جدیدی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید