خبرنگاران آلودگی محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس پاک سازی شد

به گزارش آخرین خبر، بوشهر-خبرنگاران- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: آلودگی نفتی محدوده سکوهای نفتی عربستان (واقع در 45 کیلومتری جنوب بوشهر) پاک سازی شد.

خبرنگاران آلودگی محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس پاک سازی شد

محمد قاسمی روز شنبه در تشریح این عملیات اظهارکرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته با دریافت تصاویر ماهواره ای و اطلاعات موجود مبنی بر آلودگی آب دریا در سکوهای نفتی عربستان و 45 کیلومتری جنوب بوشهر بلافاصله تیم های رسیدگی به آلودگی مشتمل بر تیم مدیریت و عملیات سانحه تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جهت وزش و سرعت باد و موج (بر اساس مستندات مربوط به آلودگی در موقعیت های گزارش شده) جهت جست و جو و ردیابی هر چه بهتر آلودگی، الگوی مدنظر برای پاک سازی تعیین شد.

قاسمی ادامه داد: در ابتدا شناور ناجی 18 مستقر در بندر عامری به سمت موقعیت ساحل باشی اعزام اما آلودگی در این منطقه مشاهده نشد.

وی افزود: در مرحله جدید عملیات شناور ناجی 18 به سمت سکوهای نفتی عربستان (سکوهای العربیه) جهت پایش، بررسی و نمونه برداری از آلودگی حادث شده اعزام شد.

قاسمی اظهار کرد: در چهار مایلی سکوهای یاد شده آلودگی نفتی به صورت رقیق و پراکنده به شعاع 500 متر مشاهده شد و فاصله این آلودگی تا بندر بوشهر 74 مایل دریایی گزارش شد.

وی گفت: در این راستا با هماهنگی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پایش هوایی در مناطق ساحل باشی و سکوهای نفتی عربستان انجام شد و واحد هوایی نیز آلودگی را در محدوده سکوهای نفتی عربستان تشخیص داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این زمینه با نظارت لحظه به لحظه بر عملیات از سوی کارکنان مقابله با آلودگی و جست و جو و نجات اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر بوشهر نکات و دستورات لازمه به تیم های عملیاتی ارائه شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در روز هفدهم مردادماه نیز برای تعیین منشاء آلودگی، نمونه برداشته شده از دریا به اداره کل محیط زیست استان بوشهر تحویل شد.

وی یادآور شد: همچنین پایش هوایی نیز از سوی جایرو پلن برای بررسی بیشتر نقاط آلودگی از حدفاصل بندر بوشهر تا لاور به صورت ساحلی انجام شد و اثرات آلودگی ها بر این سواحل مورد ارزیابی قرار گرفت.

قاسمی یادآور شد: برای ارزیابی اثرات تخریب محیط زیست در ساحل گناوه نیز بازرسی میدانی و پایش هوایی در منطقه اجرا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1212

به "خبرنگاران آلودگی محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس پاک سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آلودگی محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس پاک سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید