خبرنگاران استاندار: مساجد قم پایگاه یاری به اقشار آسیب دیده باشد

به گزارش آخرین خبر، قم-خبرنگاران- استاندار قم گفت: مساجد و اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان باید پایگاه ساماندهی رزمایش مواسات، همدلی و یاری مومنانه به اقشار آسیب دیده از کرونا باشد.

خبرنگاران استاندار: مساجد قم پایگاه یاری به اقشار آسیب دیده باشد

بهرام سرمست عصر سه شنبه در اولین نشست فصلی دبیران ستاد اقامه نماز استان در سالن جلسات کرامت استانداری قم، ضمن قدردانی و تشکر از رهنمودها و حمایت های علما و مراجع تقلید گفت: مساجد همیشه پناهگاه مردم و ملجأ و صندلی مشارکت های مردمی از ابتدای انقلاب تا به امروز بوده است.

وی افزود: به رغم مسائل ناروایی که در ابتدای شیوع کرونا به قم نسبت داده شد، اما عموم شهروندان، روحانیون و متدینین قم با اجرای دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی، قرنطینه دوماهه خانگی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب موفقیت نسبی در کنترل بیماری در این استان شدند و در این زمینه قم در کشور پیشرو است.

لازم به ذکر است در خاتمه این نشست از دستگاه های برتر در حوزه اقامه نماز توسط استاندار قم تقدیر شد.

به گزارش خبرنگاران، کووید19، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1012

به "خبرنگاران استاندار: مساجد قم پایگاه یاری به اقشار آسیب دیده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: مساجد قم پایگاه یاری به اقشار آسیب دیده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید