خبرنگاران عملیات اجرایی واحد احیای فولاد آذربایجان به زودی آغاز می شود

به گزارش آخرین خبر، تبریز- خبرنگاران- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع کلنگ زنی توسعه واحد احیای مجتمع فولاد آذربایجان با هدف تولید آهن اسفنجی مطرح و مقرر شد عملیات اجرایی این واحد به زودی آغاز شود.

خبرنگاران عملیات اجرایی واحد احیای فولاد آذربایجان به زودی آغاز می شود

محمدرضا مشایخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اخذ مجوزهای صنعت و معدن و محیط زیست در کمترین زمان شاهد شروع احداث این واحد و ثبت سفارش های داخلی و خارجی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و شروع کارهای عملیاتی در بخش توسعه خواهیم بود.

مشایخی افزود: طرح تامین مواد اولیه کارخانه ذوب بخش خصوصی از طریق فولاد آذربایجان و تامین اعتبار برای تهیه و تدارک تجهیزات و ماشین آلات جایگزین برای فاز احیای مجتمع را از دیگر موارد پیگیری شده برای ادامه فرایند و تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان عنوان و افزود: مقرر شد مجتمع فولاد آذربایجان با ماهیت فعلی به فعالیت خود ادامه دهد.

فرماندار ویژه میانه اکتشاف و حدس پهنه های معدنی در شهرستان برای واگذاری به سرمایه گذار یا فرآوری معادن از طریق شرکتهای زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را از دیگر امور مطرح شده در جلسه دیروز در تهران مطرح نمود.

روز گذشته فرماندار میانه به همراه امام جمعه و نماینده شهرستان در مجلس با وزیر صمت در تهران دیدار کرد.

مجتمع فـولاد آذربایجان در سـال 1368 کلنک زنی و در اواخـر سال 1376 عملیات نصب ماشین آلات آن و تولید آزمایشی ایـن مجتمع در هفته دولت سـال 1379 به صورت راه اندازی سرد شروع شد .

این مجتمع دارای سه مجموعه فولادی است که واحد نورد یا تولید مفتول های صنعتی و ساختمانی از سال 1379 فعالیت خود را شروع کرده و عمده تولیدات این واحد انواع میلگرد 10 تا 32 میلی متری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1534

به "خبرنگاران عملیات اجرایی واحد احیای فولاد آذربایجان به زودی آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات اجرایی واحد احیای فولاد آذربایجان به زودی آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید