خبرنگاران نخستین خانه خلاق صنایع دستی کشور در زاهدان راه اندازی شد

به گزارش آخرین خبر، زاهدان- خبرنگاران- نخستین خانه خلاق صنایع دستی کشور با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) در زاهدان افتتاح شد.

خبرنگاران نخستین خانه خلاق صنایع دستی کشور در زاهدان راه اندازی شد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این خانه خلاق در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طرح خانه خلاق صنایع دستی از سال گذشته در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان استارت خورد و در نشستی که با حضور معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری و معاون صنایع دستی کشور برگزار گردید، 15 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تصویب تا خانه خلاق صنایع دستی ایران در این استان به عنوان پیروز و پیشرو معرفی راه اندازی گردد.

علیرضا جلالزایی گفت: هدف از راه اندازی این خانه خلاق گردهم آوردن و استفاده از ظرفیت توانمندان و اندیشمندانی است که در حوزه استارتاپی، ایده ها و صنایع خلاق و نگاه های نو می توانند در عرصه های مختلف تاثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: این ایده ها می توانند در عرصه های بوم گردی های نوین، الکترونیک توریسم یا گردشگری الکترونیکی، بحث صنایع دستی و داده های صنایع دستی و زیرسازهای گردشگری تا استارتاپ ها و مباحث و ایده های نو که می تواند به عنوان یک خلاقیت در این زمینه بکار ببندند مورد هدف و آنالیز قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: خانه خلاق صنایع دستی در ساختمان تاریخی دادگستری زاهدان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح شد.

وی ادامه داد: بازسازی ساختمان تاریخی دادگستری زاهدان در سال 85 آغاز شده و تا سال 90 به طور مستمر با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال بازسازی شد.

جلالزایی گفت: این بنا در گذشته با کاربری های مختلفی از جمله ساختمان شماره 2 اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی و محل آموزش صنعتگران زاهدان مورد استفاده نهاده شده اما در حال حاضر به عنوان خانه خلاق صنایع دستی استان به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: این خانه دارای 10 دفتر فروش از برندهای صنایع دستی استان و 10 دفتر برای تیم های خلاقی که تازه آغاز به فعالیت کردند، است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه های توانمندسازی در حوزه صنایع دستی و منیتورینگ حوزه هنری در این خانه خلاق انجام می گردد.

وی گفت: سه کارگزار خصوصی در حوزه بازاریابی، طراحی و بسته بندی در این مکان فعالیت می نمایند و در کنار آنها استارتاپ های حوزه هنری شکل گرفته که نرم افزارهای تخصصی حوزه صنایع دستی را طراحی می نمایند.

جلالزایی گفت: در خانه خلاق صنایع دستی فضایی به عنوان کافه هنر با هدف رونق فروش محصولات و برگزاری برنامه های فرهنگی مرتبط با صنایع دستی و صنایع خلاق راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این خانه خلاق یک مدل بسیار خوب، دقیق و آینده داری خواهد بود که می تواند در کشور مطرح و باعث ظهور و بروز یک نوع نگاه ایده آل گرایانه ای برای صنعت دستی خلاق یا به صورت کلی استارتاپ هایی که می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند، گردد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز سه شنبه به منظور افتتاح و بازدید از بعضی طرح ها وارد زاهدان شد و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال استاندار و شماری از مسوولان استان نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1096

به "خبرنگاران نخستین خانه خلاق صنایع دستی کشور در زاهدان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین خانه خلاق صنایع دستی کشور در زاهدان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید