خبرنگاران کربلا وارد طرح ویژه اربعین حسینی (ع) شد

به گزارش آخرین خبر، بغداد - خبرنگاران - پس از گذشت 26 روز از شروع نخستین پیاده روی ایام اربعین حسینی که از 16 محرم از جنوب عراق به سمت کربلای معلا شروع شده است، با نزدیک شدن موج عظیم زائران استان های جنوبی عراق، این شهر مقدس از امروز (چهارشنبه) وارد تدابیر ویژه این ایام شده است.

خبرنگاران کربلا وارد طرح ویژه اربعین حسینی (ع) شد

به گزارش خبرنگاران، موکب ها، عتبات مقدسه حسینی (ع) و عباسی (ع)، ادارات خدماتی به علاوه دستگاه های امنیتی با همکاری نیروهای الحشد الشعبی و اهالی کربلا برای استقبال از موج زائران میلیونی آماده شده اند و همزمان طرح های ویژه امنیتی در این استان به اجرا درآمده است .

دستگاه های امنیتی عراق با تقسیم کربلا به حلقه های مختلف امنیتی، توزیع مسوولیت ها، بستن ورودیهای شهر از سه سمت شمال (بغداد)، شرق (بابل) و جنوب (نجف اشرف) شرایط را برای استقبال از زائران حسینی و تسهیل حرکت آنها فراهم کردند.

به همین دلیل تولیت آستان مقدس حسینی (ع) و عباسی (ع) نیز با تکمیل تمامی تدابیر ویژه، ورودی ها و خروجی های زائران در داخل حرم های مطهر و بین الحرمین و خیابان های اطراف حرم ها را معین نموده اند.

تولیت های حسینی و عباسی به همین منظور برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، ماسک های لازم را برای توزیع میان زائران آماده و تیم های ویژه ضدعفونی را در داخل حرم و بین الحرمین و حومه آن مستقر نموده اند.

اختصاص خودروهای متعدد برای نقل و انتقال زائران در داخل شهر و حومه آن و تشدید مراقبت های امنیتی و روان سازی حرکت زائران در داخل شهر با رعایت ضوابط بهداشتی خاص مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله این اقدامات است.

شهرداری کربلا نیز از همکاری با ادارات مختلف خدماتی و همچنین نهادهای مردم نهاد و به کارگیری دو هزار و 100 نیروی خدماتی و افزودن یک هزار و 250 نیروی جدید به منظور نظافت شهر در طول ایام زیارت اربعین حسینی، اطلاع داده است.

وزارت حمل و نقل عراق نیز از مهیا کردن راستا نجف به کربلا برای تسهیل حرکت زائران که یکی از مهمترین راستاهای حرکت آنها از استان های جنوب و مرکز عراق است، اطلاع داد.

وزیر کشور و رییس ستاد عالی امنیتی و خدماتی ویژه زیارت اربعین حسینی در عراق نیز در کنفرانس خبری دیروز (سه شنبه) در کربلا گفت که کمیته عالی مدیریت پفراینده زیارت اربعین حسینی در عراق ایجاد شده است.

عثمان الغانمی افزود که این کمیته تمامی امور مربوط به خدمات و امنیت زیارت اربعین حسینی را دنبال می نماید.

در طول روزهای گذشته وزیران کشور و دفاع عراق به همین دلیل برای بازدید از فرایند اجرای طرح های ویژه اربعین از استان های مختلف جنوب و مرکز به ویژه نجف اشرف و کربلا دیدن به عمل آورده اند.

وزیر کشور عراق با اشاره به همه گیری کرونا در عراق همزمان با زیارت اربعین حسینی تاکید نمود که زیارت اربعین حسینی سال جاری در مقایسه با سال های گذشته با چالش های متفاوتی روبرو است و باید با حکمت و صبر با زائران برخورد گردد.

مقامات عراقی سال جاری به دلیل نگرانی از همه گیری کرونا، از صدور ویزا برای مشارکت زائران خارجی در این زیارت میلیونی خودداری کردند، امری که باعث محرومیت زائران ایرانی از شرکت در این آیین باشکوه شده است.

زائران ایرانی در طول سال های گذشته پس از زائران عراقی، دومین جمعیت عظیم زائران اربعین حسینی را در عراق تشکیل می دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1289

به "خبرنگاران کربلا وارد طرح ویژه اربعین حسینی (ع) شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کربلا وارد طرح ویژه اربعین حسینی (ع) شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید