خبرنگاران کشف محموله گوشت فاسد و واکسیناسیون دام و طیور در آستارا

به گزارش آخرین خبر، آستارا - خبرنگاران - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از کشف و ضبط حدود 264 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی هشت عرضه کننده آن به محاکم قضایی و واکسیناسیون 200 هزار قطعه دام و طیور بومی خبر داد.

خبرنگاران کشف محموله گوشت فاسد و واکسیناسیون دام و طیور در آستارا

حبیب بنی رستم روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: گوشت های فاسد طی 361 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی در دی ماه کشف و امحاء شد.

وی افزود: فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است و شبکه دامپزشکی علاوه بر گشت های مستقل، با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند.

وی گفت: با همکاری پنج مامور دامپزشکی در دی ماه، سه هزار و 500 راس گاو و گوسفند علیه بیماری تب برفکی و سیاه زخم و 200 هزار قطعه طیور بومی در 30 روستا علیه بیماری نیوکاسل یا بیماری حاد تنفسی و گوارشی به صورت رایگان واکسینه شدند و کانون بیماری مشاهده نشد.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا ادامه داد: نیوکاسل از مهلک ترین بیماری های ویروسی و مسری طیور است و با توجه به نقش مهم طیور در اقتصاد خانوارهای روستایی، طرح واکسیناسیون علیه این بیماری اجرا شد.

وی بیان نمود: واحد قرنطینه دامپزشکی در محوطه اداره کل گمرک دایر است و در دی ماه بر فرایند صادرات بهداشتی 200 هزار قطعه ماهی زینتی و خوراکی نظارت شده است.

بندر مرزی و گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و حدود 6 هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی واردات و صادرات است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1515

به "خبرنگاران کشف محموله گوشت فاسد و واکسیناسیون دام و طیور در آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف محموله گوشت فاسد و واکسیناسیون دام و طیور در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید