خبرنگاران 118 آسیب دیده شمار مصدومین حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت 19

به گزارش آخرین خبر، تهران - خبرنگاران - سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت 19 سه شنبه 118 آسیب دیده و مصدوم و 35 مورد بستری در سراسر کشور برجای گذاشته است.

خبرنگاران 118 آسیب دیده شمار مصدومین حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت 19

مجتبی خالدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران با ارائه گزارش شماره 3 حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت 19، کل مصدومین را 118 نفر، درمان و ترخیص 73 نفر، بستری 35 نفر، درمان در محل 10 نفر، قطع عضو 9 نفر، آسیب به چشم 27 نفر و سوختگی 54 نفر بیان کرد.

وی شرح داد: بیشترین مصدوم در استان های تهران با 37 نفر، البرز با 13 نفر و مرکزی با 13 نفر بوده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: با توجه به اینکه مردم و به خصوص پرسنل درمانی و بهداشتی در حال مبارزه با بحران کرونا هستند از تمامی مردم درخواست می کنیم، سال جاری برای آسیب نرسیدن به همشهریان و یاری به پرسنل اورژانس و بیمارستان جهت کنترل بیماری کرونا، چهارشنبه سوری را برگزار ننمایند.

خالدی یادآور شد: در شب چهارشنبه سوری سال های گذشته در کشور بیشترین عضوی از بدن که دچار آسیب شدند، ناحیه صورت و چشم و دست بود که مربوط به گروه سنی 10 تا 30 سال ثبت و گزارش شده بود.

وی به تمامی مردم توصیه کرد در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی خود، محل سوختگی را با آب سرد شستشو داده و مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل نمایند و یا با شماره تلفن 115تماس بگیرند یا در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ نموده و سریعا با تلفن 125 آتش نشانی تماس بگیرند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت های پزشکی در هنگام بروز بیماری های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1620

به "خبرنگاران 118 آسیب دیده شمار مصدومین حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 118 آسیب دیده شمار مصدومین حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید