خبرنگاران 500 کیت تشخیص کرونا برای تالش تامین شد

به گزارش آخرین خبر، آستارا - خبرنگاران - سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: 500 کیت آزمایشگاهی تست فوری کرونا برای شهرستان تامین شد و جهت تست رایگان افراد، در اختیار پایگاه های خدمات سلامت نهاده شد.

خبرنگاران 500 کیت تشخیص کرونا برای تالش تامین شد

بختیار حیدرنیا عصر پنجشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: 13 پایگاه خدمات جامع سلامت اعم از مراکز بهداشت شهری، جوکندان، لیسار، خطبه سرا ،حویق، خلیف آباد، اسالم، خرجگیل و یاری محله آماده اند تا آزمایش تشخیص فوری کرونا را انجام دهند.

وی اضافه نمود: در طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا در تالش، 235 تیم به درب منازل مراجعه می نمایند و با توجه به همکاری مردم در قالب هر خانه یک سفیر سلامت، کوچکترین علامت بیماری مشکوک به کرونا به تیم ها اطلاع داده می گردد و اقدامات قرنطینه و درمان انجام می گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان تالش از مردم درخواست کرد با سفیران بهداشت در اجرای طرح غربالگری کرونا تا قطع زنجیره انتقال بیماری با تمام توان همکاری نمایند.

وی شایعه تجویز دارو و فوت بیمار کرونایی در اثر آن در بیمارستان را تکذیب کرد و گفت: داروی خاص و درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد و اگر دارویی برای یاری به بهبود حال بیماران استفاده گردد، بر اساس استانداردها و مستندات وزارت بهداشت و درمان است.

وی اضافه نمود: محتمل است بعضی داروها برای بعضی بیماران عوارض ایجاد کند و به عنوان مثال، قرص کلوروکین که برای درمان کوید 19مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است عوارض قلبی ایجاد نماید اما همکاران ما قبل از تجویز، اطلاعات لازم را از بیمار گرفته و سپس برای بیمار دارو تجویز می نمایند.

شیوع ویروس کرونا همه کشورها را با خسارات اقتصادی و جانی رو به رو نموده و بهترین راه حل قطع زنجیره انتقال آن، خودداری از تجمعات مردمی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است و تالش طی هفته جاری به شمار شهرهای شرایط قرمز کرونا اضافه نموده شده است.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1422

به "خبرنگاران 500 کیت تشخیص کرونا برای تالش تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 کیت تشخیص کرونا برای تالش تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید