خبرنگاران 90 هزار مترمربع نقاشی دیواری در مشهد در حال اجراست

به گزارش آخرین خبر، مشهد- خبرنگاران- معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در اجرای طرح استقبال از بهار، انجام 90 هزار مترمربع نقاشی دیواری در این شهر آغاز شده است.

خبرنگاران 90 هزار مترمربع نقاشی دیواری در مشهد در حال اجراست

صدرا یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در جشنواره خانه بهار، 510 اثر دیوارنگاری و نقاشی دیواری دریافت شده که 47 طرح از این تعداد برای اجرا در سطح شهر به مساحت 18 هزار مترمربع انتخاب و در حال اجراست.

وی ادامه داد: 72 هزار مترمربع دیوارنگاری با مشارکت ادارات اجتماعی و فرهنگی مناطق 13گانه شهرداری نیز در حال اجراست.

وی گفت: این آثار هنری با موضوعات مشهد الرضا (ع)، من مشهد را دوست دارم و مشهد گلستان می شود، بر دیوارهای شهر نقش می بندد.

یوسفی افزود: همچنین پس از انتشار فراخوان جشنواره یادمان های شهری، 851 طرح از 36 شهر کشور به دبیرخانه ارسال شد که از این میان 74 اثر برای اجرا در سطح شهر به نظرسنجی گذاشته شد و 58 اثر به صورت قطعی و مشروط برای اجرا در بهار 99 انتخاب شد.

خانه بهار نیز یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد است که طی 10 سال اخیر با مددگیری از خلاقیت ها، نمادهای زیبا از آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی در آستانه و روزهای آغازین بهار در فضای عمومی شهر جانمایی شده و همگام با نو شدن طبیعت در صدد نشاط بخشی به شهروندان مشهد و زائران و مسافران نوروزی در این کلانشهر است.

جشنواره خانه بهار 99 شامل بخش های هنرهای تجسمی، هنرهای چندرسانه ای، طراحی، هنرهای نمایشی، گل آرایی و طراحی هنری فضای سبز، پژوهش های هنر شهری، جشنواره عکس و بخش میهمان در حوزه بین الملل است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 867

به "خبرنگاران 90 هزار مترمربع نقاشی دیواری در مشهد در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 90 هزار مترمربع نقاشی دیواری در مشهد در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید