خصوصی سازی؛ پل صادرات خیار کرمان به بازارهای جهانی

به گزارش آخرین خبر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از بهبود شرایط قیمت خیار نسبت به چند روز اخیر اطلاع داد و گفت: فراهم کردن زمینه صادرات محصول خیارکاران مستلزم همکاری بخش خصوصی است.

خصوصی سازی؛ پل صادرات خیار کرمان به بازارهای جهانی

از وبلاگ ستاره دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سعید برخوری با اشاره به آخرین شرایط قیمت محصول خیارکاران در جنوب استان کرمان گفت: از دست دادن بخشی از بازارهای خارجی تاثیر بسزایی در قیمت خیار ندارد و هم اکنون با جدیت در حال رایزنی و برنامهریزی جهت تسریع فرایند صادرات و دستیابی به بازارهای خارجی بیش از گذشته هستیم.

شرایط آب و هوایی تاثیرگذار بر میزان فراوری

وی از سطح زیر کشت خیار در جنوب کرمان به میزان بیش از 2000 هکتار اطلاع داد و اظهار کرد:2364 هکتار سطح زیر کشت خیار است که میانگین فراوری هر هکتار بین 180 تا 200 تن پیش بینی می گردد که نسبت به سال گذشته 150 هکتار افزایش کشت داریم و شرایط آب و هوایی نیز بر عملکرد محصول در هر هکتار تاثیر دارد.

برخوری احتیاج بازار داخلی را 30 در صد میزان فراوری مطرح کرد و اضافه نمود: 70 درصد از میزان فراوری باید صادر گردد که سال قبل این امر محقق شد.

فراهم شدن زمینه صادرات با حضور بخش خصوصی

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از فراهم شدن زمینه صادرات محصول خیارکاران جنوب کرمان به کشورهای عمان، چین و هند با همکاری بخش خصوصی اطلاع داد و گفت:سال گذشته 70 در صد فراوری خیار به کشورهای عراق، افغانستان، روسیه و آذربایجان صادر شد که در حال حاضر به نظر می رسد نوسانات قیمت خیار تحت تاثیر جو روانی قرار گرفته است.

برخوری همچنین ابراز امیدواری کرد که با صادرات دست دلالان قطع خواهد شد.

وی ادامه بر داشت خیار در بعضی از مناطق کشور را به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی برنوسانات قیمت خیار در جنوب کرمان موثر مطرح کرد و اضافه نمود: با توجه به اینکه در بعضی از مناطق کشور به دلیل شرایط مناسب جوی برداشت خیار هنوز ادامه دارد لذا این امر بر قیمت محصول کشاورزان جنوب کرمان تاثیر گذاشته است.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی و کشوری اطلاع داد و گفت: برای برون رفت از اوضاع حاکم بر شرایط قیمت خیار جلسات متعددی با کارشناسان و صاحبنظران در امر صادرات برگزار شده است.

او از سفر کارشناسان مالی در امر صادرات به منطقه اطلاع داد و اضافه نمود: به زودی تیم مالی در امر صادرات به کشورهای هند، چین و عمان به جنوب سفر خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 669

به "خصوصی سازی؛ پل صادرات خیار کرمان به بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خصوصی سازی؛ پل صادرات خیار کرمان به بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید