درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای استعفای دادستان های دوران ترامپ

به گزارش آخرین خبر، یکی از مقام های ارشد وزارت دادگستری آمریکا گفت، این وزارتخانه در حالی از دادستان های این کشور که در زمان ترامپ منصوب شدند، خواسته استعفا نمایند که دولت بایدن به دنبال منصوب کردن افراد مورد نظر خود در پست های مذکور است.

درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای استعفای دادستان های دوران ترامپ

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درخواست در حالی مطرح شده که نظارت دادستانی آمریکا بر تحقیقات اقتصادیات فدرال که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهوری آمریکا نیز در آن دخیل است، در جای خود محفوظ می ماند. مونتی ویلکینسون، دادستان کل موقت آمریکا به دیوید ویس، دادستانی آمریکا که ریاست دفتر دادستان فدرال در دلاور را برعهده دارد، تماس گرفته و از وی خواسته تا در شغلش باقی بماند.

وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق از امور اقتصادی و سرمایه گذاری های مربوط به هانتر بایدن، پسر جو بایدن است که شامل تعاملات تجاری وی با چینی ها و سایر تعاملات اقتصادی می شود. این تحقیقات به سال 2018 و یک سال پیش از اعلام کاندیداتوری جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برمی شود.

همچنین، جان دورهام، دادستان آمریکایی که در اکتبر گذشته میلادی از سوی ویلیام بار، دادستان سابق کل آمریکا به عنوان مشاور ویژه رسیدگی به ماهیت اصلی تحقیقات مربوط به روسیه- ترامپ انتخاب شده بود، در همین پست می ماند.

این نقل و انتقال و تغییرات در سیستم قضایی آمریکا بین دولت های این کشور امری عادی و روتین است.

سنا هنوز جلسه تاییدیه مریک گارلند کاندیدای بایدن برای دادستان کل آمریکا را مشخص نکرده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1546

به "درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای استعفای دادستان های دوران ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای استعفای دادستان های دوران ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید