درصورتی عدم پرداخت بدهی برانکو، پرسپولیس با یک خطر جدی رو به رو خواهد بود

به گزارش آخرین خبر، خبرگزاری خبرنگاران- باشگاه پرسپولیس درصورتی که بدهی برانکو را پرداخت نکند با یک خطر جدی رو به رو خواهد بود.

درصورتی عدم پرداخت بدهی برانکو، پرسپولیس با یک خطر جدی رو به رو خواهد بود

به گزارش خبرنگاران، پرسپولیس با یک خطر جدی روبرو است و این خطر صادر نشدن مجوز حضور بازیکنان جدید برای شرکت در لیگ برتر در صورت پرداخت نشدن مطالبات برانکو ایوانکوویچ است. طرفداران پرسپولیس به شدت نگران شرایط پرسپولیس هستند و حق دارند. چرا که باشگاه محبوب شان در آستانه تنبیه سنگین انضباطی از سوی کمیته انضباطی فیفا است.

همان طور که می دانید و در طرفداری هم به تفصیل نوشتیم، باشگاه پرسپولیس تا روز 21 مهر برای فرار از محکومیت پنجره نقل و انتقالاتی فرصت دارد، در غیر این صورت حکم از حالت تنبیهی به حالت انضباطی تبدیل و پرسپولیس از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم می گردد. موضوع جدی و خطر واقعی برای پرسپولیس نه کسر امتیاز است و نه سقوط به لیگ پایین تر. چرا که این احکام امروز و فردا صادر نمی گردد و در ماه های آینده رخ خواهد داد. طبق قوانین فیفا، حکم بعدی 21 روز بعد صادر می گردد که طی آن 6 امتیاز از پرسپولیس کسر می گردد و احتمالا در اسفند ماه، حکم سقوط تیم به دسته پایین تر اعلام خواهد شد.

موضوع خطرناکی که پرسپولیس را تهدید می نماید و کمتر کسی به ان توجه نموده این است، درصورتی که بدهی برانکو تا روز 21 مهر (فردا) پرداخت نگردد، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه به صورت قطعی بسته خواهد شد و جرایم پرسپولیس از حالب تنبیهی به حال انضباطی درخواهد آمد و بر همین اساس پرسپولیس دیگر قادر نیست از هیچ کدام از بازیکنان جدیدش در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران استفاده کند. این اتفاق چند سال قبل برای باشگاه استقلال نیز رخ داد و آبی پوشان به دلیل شکایت عادل شیحی، در حالی که جباروف را جذب نموده بودند، نتوانستند با این بازیکن قرارداد ثبت نموده و مجبور شدند جباروف را به صورت قرضی به تیم دیگری منتقل نمایند.

فراموش نکنیم که کارت بازی 7 بازیکن جدید پرسپولیس برای رقایت های آسیایی صادر شده و هنوز کارت بازی این نفرات برای بازی در لیگ برتر فوتبال ایران صادر نشده است. حتی برای یک نفر! سازمان لیگ همان زمان هم به باشکاه پرسپولیس بیان کرد این بازیکنان فقط در آسیا مجوز بازی دارند و برای حضور در لیگ برتر باید مجوز جداگانه بگیرند. اگر زمان صدور مجوز حضور در لیگ برتر، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس به صورت قطعی بسته باشد، پرسپولیس نمی تواند از این بازیکنان در لیگ برتر استفاده کند. همین حالت برای استقلال هم وجود دارد. اگر استقلال پول شفر را نپردازد و پنجره بسته از حالت تنبیهی به حالت انضباطی در بیاید، استقلال هم قادر به استفاده از بازیکنان جدیدش در فصل تازه لیگ برتر نیست. بهتر است پرسپولیسی ها این هشدار را جدی گرفته و برای اطمینان خاطر بیشتر از سازمان لیگ در این خصوص استعلام بگیرند.

وکیل باشگاه پرسپولیس در مورد حکم کمیته انضباطی فیفا و شکایت برانکو از پرسپولیس گفت: خیلی ها نگران هستند که مبادا پرسپولیس با تنبیه انضباطی مشدد فیفا، کسر امتیاز و یا حتی با سقوط به یک رده پایین تر روبرو گردد. پرسپولیس بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فیفا به رغم این که در تاریخ 12 آگوست این رای به پرسپولیس ابلاغ شد و 30 روز فرصت داشت بدهی خودش را به برانکو سرمربی سابق این تیم پرداخت کند، از عهده این کار برنیامد. بنابراین با توجه به این که در 13 سپتامبر، فیفا از وکیل برانکو استعلام می نماید و 14 سپتامبر وکیل این مربی اعلام می نماید پرسپولیس هنوز بدهی خودش را پرداخت ننموده، به این ترتیب به این نقطه می رسیم که اساسا پرسپولیس از 14 سپتامبر به این سمت، در شرایط استمرار تخلف یا ادامه عدم اجرای تعهداتش نسبت به رای صادره از سوی کمیته انضباطی فیفا قرار گرفته است.

وکیل پرسپولیس اضافه نمود: ماده 15 مقررات انضباطی فیفا یک فرآیند و تشریفات خیلی معین و صریحی را بیان نمی نماید که آیا فیفا می تواند همان طور خلق الساعه اقدام به تنبیه مجدد پرسپولیس برای عدم پرداخت بدهی کند یا خیر. طبیعی است اینجا با یک شرایط تنبیه پلکانی روبرو نیستیم چون رویه فیفا بر این است که در همان رای کمیته انضباطی می آید در واقع مراحل و موارد را معین می نماید و اعلام می نماید که اگر تا این موقع پرداخت نکردید، فلان مجازات و اگر بعد از آن هم عمل نکردید فلان مجازات اعلام می گردد. چون در رای کمیته انضباطی چیزی بیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقال پرسپولیس مطرح نیست و موضوع سقوط به رده پایین تر هرگز بیان نشده، من بر این باور هستم که بدون یک ابلاغ جدید و بدون یک نامه جدید از سوی فیفا که آن هم یک مهلت معین و البته کوتاه در اختیار پرسپولیس قرار می دهد برای این که به تعهد خودش نسبت به برانکو عمل کند و در غیر این صورت حتما با مجازات انضباطی سنگین تری روبرو خواهد شد، قبل از این ابلاغ خطری پرسپولیس را تهدید نمی نماید.

وکیل پرسپولیس در ادامه گفت: البته ضروری است این را ذکر کنم که در ماده 15 مقررات انضباطی فیفا این تصریح وجوددارد که هم کسر امتیاز و هم سقوط به رده پایین تر اعمال نخواهد شد بلکه فیفا در حکم خودش، یکی از این مجازات را می تواند بیاورد و طبیعی است که اگر مجازات خفیف تر را معین نموده باشد، مجازات سنگین تر را به مرحله بعد واگذار می نماید. با این حساب ما با یک شرایطی روبرو هستیم که هنوز ظرف چند روز آینده، پرسپولیس در موقعیتی قرار ندارد که مستقیما و بدون اطلاع قبلی وارد مرحله جدید مجازات انضباطی مثل سقوط به رده پایین تر بگردد.

امیرساعد وکیل در خاتمه اضافه نمود: نکته آخر این واقعیت است که بر اساس رویه ای که در دیوان عالی ورزش (CAS) هم وجود دارد، تمام قرائن حکایت از این واقعیت دارد که اگر قرار باشد فیفا یک باشگاهی را غیر از تنبیه انضباطی اولیه با تنبیه انضباطی بعدی رو به رو کند، حتما نامه ای را برای آن باشگاه صادر خواهد نمود. بر اساس منطق حقوقی، شما نمی توانید یک فرد را بدون این که به او اخطار رسمی بدهید مورد مجازات قرار دهید و تصمیمات جدیدی را نسبت به او اعلام کنید چون باید به او حق دفاعی داده گردد و به تعبیر دقیق تر باید برای این که بتواند به تعهداتش عمل کند به او فرصت داده گردد. با این نگاه امیدوار باشیم در آینده ای خیلی نزدیک چنین خطری پیش روی پرسپولیس نیست و تا قبل از نامه فیفا هیچ سقوطی به رده پایین تر یا مجازات انضباطی سنگین تری در کار نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1310

به "درصورتی عدم پرداخت بدهی برانکو، پرسپولیس با یک خطر جدی رو به رو خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درصورتی عدم پرداخت بدهی برانکو، پرسپولیس با یک خطر جدی رو به رو خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید