دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در سال 1400 وجود ندارد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلام روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال نزولی شدن قیمت ها در شهرهای عظیم وجود دارد، گفت: پیش بینی من به عنوان وزیر ملاک نیست و من تنها سیاست ها و برنامه ها را اعلام می کنم و با این سیاست ها هیچ دلیلی وجود ندارد که ما با افزایش قیمت ها روبه رو باشیم.

دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در سال 1400 وجود ندارد

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی اضافه نمود: باید اجازه دهیم کشور به شرایط نرمال برسد و از التهاب آفرینی و جوسازی که موجب التهاب بازار مسکن می گردد و قیمت ها را به سمت کاذب سوق می دهد، جلوگیری کنیم و هر کسی که تریبون دارد باید از اظهارنظرهای نادرست اجتناب کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده نهضت خانه سازی ادامه دارد و تحویل پروژه ها از 510 هزار واحد عبور نموده است و از اردیبهشت سال آینده، هر ماه شاهد تحویل واحدهای مسکن ملی به مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط کشور در امسال گفت: جریانات مالی و تحولات حوزه ارز بر قیمت تمام کالاها تاثیرگذاشت و این تحولات و آثار روانی بیشتر به بخش مسکن ضربه زد، به این شکل که هم در نهاده های ساختمانی افزایش قیمت لجام گسیخته داشتیم و در بخش دستمزدها نیز اتفاقات جدیدی رخ داد.

اسلامی اظهار امیدواری کرد که کشور سال آینده در حوزه مالی از حالت روانی و سیاسی فاصله بگیرد و آرامش به تمام بخش ها بازگردد تا مردم بتوانند با محاسبه درست شرایط زندگی، سرمایه خود و خرید خانه را برنامه ریزی کند.

وی توضیح داد: اجازه ندادیم افراد در شهرهای مختلف متفاضی مسکن باشد و ما برای آن پیش بینی انجام نشده باشد تعداد زیادی از شهرها عرضه مازاد داریم و مطمئن هستیم با این شیوه برنامه ریزی تعادل بخشی در عرضه و تقاضای مسکن به صورت پایداری انجام می گردد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان باید با اهتمام ویژه آورده خود را در زمان بندی اعلامی واریز نمایند تا پروژه ها زودتر به خاتمه برسد.

وی درباره اولویت های وزارت راه و شهرسازی در سال آینده گفت: پاسداری از دستاوردهای سال 99 همچون پروژه های فعال عمرانی، کلیدی که باید افتتاح گردد، پروژه های راه آهن و پروژه های آزادراهی، حفاظت از پروژه اقدام ملی مسکن و ساماندهی امور شهرسازی که هیچ شهری بدون طرح جامع و تفصیلی نباشد از اولویت های کاری وزارت متبوع است.

منبع: ایرنا

اخبار بیشتر را در کانال خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1603

به "دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در سال 1400 وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در سال 1400 وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید