دولت بایدن به توافق صلح دوحه پایبند بماند

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، همزمان با شروع کوشش های دولت جو بایدن برای بازنگری در توافق صلح آمریکا با گروه طالبان و در آستانه برگزاری نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، ملا عبدالغنی برادر، معاون این گروه با نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به مردم آمریکا، خواهان پایبندی دولت جدید ایالات متحده به پیمان صلح قطر شده که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به امضای دو طرف رسیده است.

دولت بایدن به توافق صلح دوحه پایبند بماند

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در این نامه که نسخه ای از آن از سوی ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در توئیتر منتشر شده، عبدالغنی برادر ابراز اطمینان نموده که افغان ها خود می توانند از راه تفاهم بین الافغانی به برپایی نظام اسلامی و صلح و امنیت دائمی برسند.

او همچنین حمایت اکثریت قاطع مردم افغانستان از حکومت طالبان را یک حقیقت مسلم عنوان نموده و این حکومت را متعهد به برطرف تبعیض در میان افغان ها و تامین و تضمین همه حقوق زنان در چارچوب شریعت اسلامی دانسته است.

معاون سیاسی طالبان در ادامه این نامه بر تعهد به حق آزادی بیان تحت اصول اسلامی و منافع ملی افغانستان تاکید نموده و یادآور شده که حکومت طالبان همچون گذشته گام های لازم را برای مبارزه با مواد مخدر برخواهد داشت.

در این نامه همچنین نوشته است: ما درک می کنیم که ایالات متحده آمریکا و متحدین آن به این نتیجه رسیده اند که معضل افغانستان تنها از راه تفاهم ممکن است حل گردد. بنابراین مذاکرات مثبتی را برای تحقق یافتن پیمان دوحه، با طالبان انجام دادند. اکنون که یک سال از پیمان دوحه می گذرد، خواست ما از طرف آمریکایی این است که مطابق با تعهدات خود به اجرای پیمان متعهد بماند.

او سپس خاطرنشان نموده که فرایند نوزده سال گذشته ثابت کرد که موضوع افغانستان با کاربرد زور و قدرت و استراتژی های جنگی حل نمی گردد و مقتضای عقل و منطق هم این است که برای خاتمه دادن کامل به جنگ در افغانستان، کوشش های صادقانه صورت بگیرد و تعهداتِ انجام یافته عملی گردد.

عبدالغنی برادر سپس با اشاره به توافق صلح امضا شده در تاریخ 29 فوریه 2020 میلادی میان نمایندگان این گروه و دولت سابق آمریکا، آن را متضمن خواسته های منطقی و صادقانه دو طرف دانسته و از آمریکا خواسته است تا مطابق مفاد این پیمان به خروج نیروهای نظامی خارجی تا پیش از ماه مارس متعهد باشد و در مقابل تاکید نموده که گروه طالبان بر تعهد خود برای اجتناب از آسیب زدن به امنیت سایر کشورها از خاک افغانستان پایبند خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1510

به "دولت بایدن به توافق صلح دوحه پایبند بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن به توافق صلح دوحه پایبند بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید