رایزنی عراقچی و بوگدانف درباره آخرین تحولات منطقه

به گزارش آخرین خبر، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در مسکو آخرین تحولات منطقه ای را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

رایزنی عراقچی و بوگدانف درباره آخرین تحولات منطقه

به گزارش خبرنگاران، در دیدار سیدعباس عراقچی با بوگدانف که به درخواست وزارت امور خارجه روسیه، پشت درهای بسته برگزار گردید، طرفین در خصوص تحولات خاورمیانه و خلیج فارس از جمله اوضاع عراق، لبنان، سوریه، یمن، و نیز طرح صلح هرمز جمهوری اسلامی ایران و طرح روسیه برای تامین امنیت جمعی در خلیج فارس گفتگو کردند.

همچنین دو طرف بر ضرورت تداوم رایزنی ها و گفت وگوهای بین دو کشور در خصوص تحولات منطقه تاکید کردند.

عراقچی به منظور شرکت و سخنرانی در کنفرانس عدم اشاعه، خلع سلاح و انرژی هسته ای که در بخشی از آن موضوع آینده برجام مورد آنالیز قرار می گیرد، به مسکو سفر نموده است.

وی هم اکنون در دیداری دو جانبه در هتل لوته مسکو در حال گفت وگو و گفتگو با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه است.

کنفرانس بین المللی عدم اشاعه که از دیروز آدینه با حضور مقامات و شخصیت های 40 کشور دنیا و چند نهاد مهم بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مسکو شروع شده است تا فردا ادامه خواهد یافت.

سخنرانی در نشست تخصصی برجام با حضور مذاکره کنندگان کشورهای باقیمانده در برجام از دیگر برنامه های عراقچی در مسکو است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 577

به "رایزنی عراقچی و بوگدانف درباره آخرین تحولات منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی عراقچی و بوگدانف درباره آخرین تحولات منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید