فرایند صلح طالبان و دولت محور گفت وگوی افغانستان، آمریکا و روسیه

به گزارش آخرین خبر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان و کنندگان ویژه آمریکا و روسیه در یک کنفرانس ویدئویی درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو می کنند.

فرایند صلح طالبان و دولت محور گفت وگوی افغانستان، آمریکا و روسیه

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، دفتر سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اظهار داشت که عصر امروز، دوشنبه 26 خرداد، نشست سه جانبه افغانستان، آمریکا و روسیه درباره فرایند صلح افغانستان برگزار خواهد شد.

در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ضمیر کابلوف مدیر بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه حضور خواهند داشت.

به گزارش هشت صبح، دستور کار این نشست کاهش خشونت ها، تبادل زندانیان، مذاکرات بین الافغانی، آتش بس فراگیر و دائمی و نیز اجماع بین المللی و منطقه ای در رابطه با فرایند صلح افغانستان است.

براساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، واشنگتن متعهد شده تا ماه می سال 2021 میلادی همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک کند اما اخیراً فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفته بود که طالبان شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تأمین نکرده است.

افغانستان، آمریکا و روسیه در حالی درباره صلح افغانستان تبادل نظر خواهند کرد که کابل و طالبان درباره برگزاری نشست مقدماتی با یکدیگر موافقت کرده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1120

به "فرایند صلح طالبان و دولت محور گفت وگوی افغانستان، آمریکا و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صلح طالبان و دولت محور گفت وگوی افغانستان، آمریکا و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید