رکوردشکنی چین در واردات محصولات غذایی و کشاورزی

به گزارش آخرین خبر، چین که عظیم ترین واردکننده کالاهای کشاورزی در دنیا است، خریدش را در دو ماه نخست سال 2021 افزایش داد تا کمبود داخلی بعضی از مواد غذایی را جبران نموده و قیمت ها را کنترل کند.

رکوردشکنی چین در واردات محصولات غذایی و کشاورزی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آمار گمرکی چین نشان داد این کشور حدود پنج میلیون تن ذرت در ژانویه و فوریه وارد کرد که بیش از پنج برابر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و شامل واردات ماهانه کم سابقه سه میلیون تن ذرت در ژانویه بود.

چین خرید ذرت و سویا از بازارهای خارجی را به میزان بی سابقه ای افزایش داده تا خوراک دام خوک که در حال بهبود از اپیدمی تب خوکی آفریقایی است را تأمین کند. این کشور به دلیل عدم وجود زمین های زراعی حاصلخیز و افزایش تقاضا از سوی جمعیت مرفه تر، با کمبود کالاهای کشاورزی روبرو شده و در کوشش برای افزایش بازدهی فراوری و کاهش اتلاف است.

چین که عظیم ترین اقتصاد آسیایی است، اوایل سال جاری در مدت یک هفته، حدود شش میلیون تن ذرت آمریکایی را خریداری کرد و هفته گذشته هم خرید 2.4 میلیون تن دیگر را گفت. وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی می نماید واردات غذایی چین برای تأمین خوراک دام این کشور در سال بازاریابی جاری بیش از سه برابر افزایش پیدا نموده و به 24 میلیون تن بالغ گردد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قابل توجه ترین واردات محصولات کشاورزی به چین در دو ماهه سال 2021 به این ترتیب است:

واردات گندم به چین بیش از سه برابر افزایش یافته و به 2.5 میلیون تن رسید که شامل 1.5 میلیون تن در ژانویه بود که بالاترین واردات ماهانه در 20 سال گذشته به شمار می رود.

واردات گوشت گاو 34 درصد رشد کرد و به 400 هزار تن رسید که شامل واردات ماهانه کم سابقه 240 هزار تن در ژانویه بود.

واردات گوشت خوک با 26 درصد رشد در دو ماه نخست سال میلادی جاری، به 700 هزار تن رسید.

واردات سورگوم بیش از چهار برابر افزایش یافته و به 1.4 میلیون تن رسید و مجموع واردات ژانویه 690 هزار تن بود که بیشترین واردات اجرا شده در یک ماه از سال 2017 تا به امروز بود.

واردات شکر در دو ماه نخست سال میلادی جاری بیش از سه برابر رشد کرد و به حدود یک میلیون تن رسید.

با بهبود فعالیت صنعت نساجی چین، واردات پنبه در ژانویه 400 هزار تن بود که بالاترین واردات ماهانه از سال 2013 به این طرف بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1609

به "رکوردشکنی چین در واردات محصولات غذایی و کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی چین در واردات محصولات غذایی و کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید