سازمان های مردم نهاد سلامت زیر نظر وزیر بهداشت قرار می گیرند

به گزارش آخرین خبر، وزیر بهداشت گفت: سازمان های مردم نهاد سلامت زیر نظر وزیر بهداشت قرار می گیرند.

سازمان های مردم نهاد سلامت زیر نظر وزیر بهداشت قرار می گیرند

سعید نمکی درباره سازمان های مردم نهاد و بنیادهای فعال در حوزه سلامت به ایرنا گفت: سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت، به صورت مستقیم توسط خودم پشتیبانی می شوند و از آنها حمایت می کنیم.

وی بیان نمود: مهمترین برنامه ما درباره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت این است که کار آنها را در زمینه مجوزها تسهیل کنیم و حمایت بیشتری از آنها انجام بدهیم و در اولویت قرار بگیرند.

نمکی گفت: همچنین اگر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت سرمایه گذاری کرده و تا آخر خودشان ادامه بدهند و تعهد کنند که با تعرفه دولتی به مردم خدمات ارائه می کنند، تجهیزات مورد نیازشان را با تعرفه دولتی در اختیارشان می گذاریم.

به گزارش ایرنا، 723 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در کشور شناسایی شده است. همچنین 422 موسسه خیریه پشتیبان بیماران در بیمارستان های دولتی و چهار شبکه ملی شامل تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه های ایدز، اعتیاد، سرطان و توان بخشی تشکیل شده است.

از طرفی 890 موسسه خیریه در حوزه سلامت شناسایی شده که 407 مورد آن دارای مراکز درمانی شامل 37 بیمارستان و 370 درمانگاه خیریه هستند.

همچنین ارزش ریالی مشارکت خیران در حوزه سلامت در سال 1395 بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال و در سال 1396 بالغ بر 17 هزار میلیارد ریال بوده است. ارزش ریالی مشارکت خیرین در ایجاد و بازسازی زیرساخت های حوزه سلامت مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز بالغ بر 1400 میلیارد ریال بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 123

به "سازمان های مردم نهاد سلامت زیر نظر وزیر بهداشت قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان های مردم نهاد سلامت زیر نظر وزیر بهداشت قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید