سقوط 100 درصدی واردات طلای هند در قرنطینه کرونا

به گزارش آخرین خبر، واردات طلا به هند که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است، در ماه میلادی گذشته 99.9 درصد بر مبنای سالانه کاهش پیدا کرد و به پایین ترین میزان در سه دهه اخیر سقوط کرد.

سقوط 100 درصدی واردات طلای هند در قرنطینه کرونا

به گزارش خبرنگاران، این افت حدود 100 درصدی در نتیجه تعطیلی سراسری جواهرفروشیها و ممنوعیت سفرهای هوایی در هند به دلیل شیوع ویروس کرونا روی داد.

طبق گزارش رویترز به نقل از منابع دولتی، هند در آوریل حدود 50 کیلوگرم طلا وارد کرد که در مقایسه با واردات 110.18 تن در آوریل سال 2019 کاهش چشمگیری داشت. از نظر ارزش دلاری، واردات طلای هند در آوریل به 2.84 میلیون دلار در مقایسه با 3.97 میلیارد دلار در آوریل سال گذشته نزول کرد.

بلومبرگ نیز در گزارشی با استناد به آمار شرکت متالز فوکوس، ارقام مشابهی را منتشر و اعلام کرده بود که واردات طلای هند در آوریل 99.5 درصد کاهش پیدا کرده و به حدود 60 کیلوگرم رسیده است.

قرنطینه هند تا 17 ماه مه تمدید شده است بنابراین آمار واردات مربوط به مه هم ممکن است به همین بدی باشد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، آنانتا پادمانابان، رییس شورای داخلی جواهرات و سنگهای قیمتی هند به بلومبرگ گفت: بدترین بخش ماجرا این است که حتی اگر مغازه هایمان را باز کنیم، چه کسی برای خرید خواهد آمد؟ همه از خود می پرسند آیا لازم است جواهراتمان را معاوضه یا خریداری کنیم یا بهتر است در خانه بمانیم؟ وی برآورد کرد که واردات طلای هند در سال 2020 ممکن است نصف شده و به حدود 350 تن برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1047

به "سقوط 100 درصدی واردات طلای هند در قرنطینه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 100 درصدی واردات طلای هند در قرنطینه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید