شرط اوکراین برای خرید گاز از روسیه

به گزارش آخرین خبر، شرکت دولتی گاز اوکراین گفت که کی یف برنامه ای برای از سرگیری خرید گاز روسیه ندارد.

شرط اوکراین برای خرید گاز از روسیه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت دولتی گاز اوکراین (نفتوگاز) بیان نمود: تا زمانی که مسکو شرایط و قیمت های رقابتی در نظر نگیرد خرید گاز از روسیه را که از اواخر سال 2015 به حالت تعلیق درآمده است، ازسر نمی گیرد.

اوکراین پیش از تیره شدن روابط دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی در سال 2014 - پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در جریان جنگ داخلی اوکراین - یکی از عظیم ترین مصرف کنندگان گاز طبیعی روسیه بود.

کی یف در نوامبر 2015 خرید گاز از روسیه را متوقف کرد و در عوض خرید از اروپا را افزایش داد.

اوکراین اصلاحات بازار گاز طبیعی را با اقدام هایی از قبیل حذف قیمت های دولتی گاز برای مصرف کنندگان صنعتی شروع نموده است. این اصلاحات یکی از پیش احتیاج های تأمین اعتبار مورد احتیاج این کشور در صندوق بین المللی پول است.

آندری کوبولیف، رئیس هیئت مدیره شرکت نفتوگاز در این باره در ایمیلی به رویترز اظهار کرد: اصلاحات در بازار گاز اوکراین فرصتی را برای هر معامله گر اوکراینی یا خارجی ایجاد نموده که گاز روسیه را با قیمت مناسب و رقابتی بخرد، اما روسیه تا به امروز با این شرایط، گاز عرضه ننموده است.

وی گفت: اوکراین هرگز به روز های معاملات فاسد و وابستگی به روسیه در زمینه انرژی باز نمی شود و مقام های روس نیز از این موضوع اطلاع دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1217

به "شرط اوکراین برای خرید گاز از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط اوکراین برای خرید گاز از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید