طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارند

به گزارش آخرین خبر، رئیس تیم مذاکره کننده طالبان در واکنش به تأکید فرانسه و استرالیا بر عدم آزادی شماری از زندانیان این گروه توضیح داد که آن ها حق دخالت در این باره را ندارند.

طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، شیر محمد عباس استانکزی رئیس تیم مذاکره کننده طالبان درباره مخالفت استرالیا و فرانسه با آزادی شماری از زندانیان این گروه که محکوم به قتل اتباع این کشور هستند از این کشورها خواست تا در این باره دخالت نکنند.

استانکزی به تلگراف گفت: فرانسه و استرالیا هیچ حقی برای مداخله در مسائل داخلی افغانستان ندارند، زندانیان ما ممکن است چند نظامی را هدف قرار داده باشند اما نیروهای فرانسوی و استرالیایی هم صدها افغان را کشته اند؛ این تنها یک بهانه است.

وی اضافه کرد: ما مسئله زندانیان را بسیار جدی می گیریم و از آمریکا می خواهیم تا آن ها را هرچه زودتر آزاد کند.

براساس گزارش ها این مخالفت ها سبب کندی فرایند آزادی زندانیان و نیز شروع مذاکرات بین الافغانی شده است و طالبان نیز مدعی است که دولت افغانستان از این نقدها برای به تاخیر انداختن مذاکرات استفاده می نماید.

این گروه همیشه تأکید نموده است که تنها درصورت تکمیل فرایند آزادی زندانیانش حاضر به شروع مذاکرات بین الافغانی خواهد شد.

بعضی منابع به رسانه ها گفته اند که همه زندانیان طالبان تا چهارشنبه (12 شهریور) آزاد خواهند شد و سپس فوری یک هیئت از دولت افغانستان به دوحه پایتخت قطر خواهد رفت .

همچنین گفته می گردد که 7 نفر از زندانیان طالبان که فرانسه و استرالیا بر عدم آزادی آن ها تاکید دارد پیش از شروع مذاکرات بین الافغانی آزاد نخواهند شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1214

به "طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید