ظرفیت پذیرش آزمون ارشد پزشکی اعلام شد، تاثیر 20درصدی معدل کارشناسی در پذیرش دانشجو

به گزارش آخرین خبر، در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 99 ، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، بیش از 46 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که بیش از 40 هزار نفر آنها در نهایت پذیرش خواهند شد.

ظرفیت پذیرش آزمون ارشد پزشکی اعلام شد، تاثیر 20درصدی معدل کارشناسی در پذیرش دانشجو

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، انتخاب رشته داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد سال 99 از روز دوشنبه 31 شهریور ماه امسال شروع شده بود، ساعت 10 روز سه شنبه 8 مهرماه سرانجام رسید و در این آزمون 81 هزار و 17 داوطلب ثبت نام نموده بودند که 46 هزار و 824 نفر یا به نوعی بیش از 57 درصد آنها مجاز به انتخاب رشته شدند.

همچنین بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی؛ تعداد 42 هزار 661 نفر یا به نوعی حدود(91 درصد) داوطلبان فوق مجاز به انتخاب رشته محل شده بودند که تعداد 33 هزار و 361 نفر حدود (78 درصد) آنها انتخاب رشته محل خود را در بازه زمانی مقرر و در زمان تمدید شده انجام دادند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده دانشجو رایگان و شهریه ای در دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت 4720 نفر اعلام شده است که از این تعداد 2870 نفر ظرفیت دوره های روزانه دانشگاه های علوم پزشکی است و 1850نفر ظرفیت به شهریه پردازها اختصاص دارد.

همچنین کارنامه و پاسخنامه هر داوطلب شرکت کننده در جلسه آزمون با کد رهگیری، فقط به وسیله سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس https://sanjeshp.ir قابل رویت و دریافت است.

ثبت نام معدل مقطع کارشناسی، به میزان 20 درصد در نمره کل تراز موثر است. با توجه به اختلاف سطح معدل فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور، ابتدا نمره معدل داوطلبان با استفاده از روش علمی تراز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1291

به "ظرفیت پذیرش آزمون ارشد پزشکی اعلام شد، تاثیر 20درصدی معدل کارشناسی در پذیرش دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت پذیرش آزمون ارشد پزشکی اعلام شد، تاثیر 20درصدی معدل کارشناسی در پذیرش دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید