ظریف امشب مسافر مسکو

به گزارش آخرین خبر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای رایزنی های مستمر دوجانبه با مقامات روسیه امشب به مسکو می رود.

ظریف امشب مسافر مسکو

از سفر با تور ارزان لحظه آخری پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام رایزنی های دوجانبه و مستمر با مقامات روسیه امشب (یکشنبه) راهی مسکو می گردد.

در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام نمود که این سفر در چارچوب رایزنی های مستمر بین جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد فدراسیون روسیه صورت می گیرد.

آنگونه که موسوی عنوان نموده طیف مختلفی از موضوعات در این سفر مورد رایزنی قرار می گیرد از جمله مسائل مربوط به روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی.

وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه پنجم دی ماه از سفر کاری ظریف به روسیه در هفته آینده خبر داده بود. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه عنوان نموده بود که این سفر روز 30 دسامبر (دوشنبه، 9 دی) انجام می گردد و ظریف در این سفر با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ملاقات خواهد نمود.

به گفته زاخارووا، در ملاقات ظریف و لاوروف روابط دوجانبه و توسعه بیش از پیش این روابط مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است سفر ظریف به روسیه در حالی صورت می گیرد که حدود یک هفته به خاتمه فرصت 60 روزه چهارم ایران به طرف های به جامانده در برجام مانده است.

به نظر می رسد برجام و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه محور تبادل نظر های ظریف با همتای روس خود باشد. سفر ظریف به مسکو در حالی انجام می گردد که ایران به همراه روسیه و چین از روز آدینه اقدام به برگزاری رزمایش مشترک دریایی در شمال اقیانوس هند کردند.

محمدجواد ظریف 17 اردیبهشت ماه نیز در سفری دو روزه وارد روسیه شد و با سرگئی لاوروف همتای خود همزمان با اعلام تصمیم ایران در توقف بعضی تعهدات برجامی در 18 اردیبهشت ماه ملاقات و نامه حسن روحانی به پوتین درباره تصمیم ایران را به لاوروف تسلیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران 10 شهریور ماه 1398 نیز به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو برای ملاقات و تبادل نظر با مقامات روسیه وارد مسکو شد و 11 شهریور ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره مناسبات دوجانبه، برجام و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه به تبادل نظر پرداخت.

وزرای خارجه ایران و روسیه هفتم آبان 1398 در ژنو و در حاشیه نشست سه جانبه با همتای ترکیه ای خود درباره کمیته قانون اساسی سوریه، ملاقاتی دوجانبه داشتند.

لازم به ذکر است سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز پنجشنبه اول آبان 1398 در سفر به مسکو با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ملاقات و تبادل نظر کرد. در این مذاکرات که قریب به چهار ساعت به طول انجامید، طرفین آخرین تحولات در موضوع هسته ای و برجام را مورد بحث و آنالیز قرار دادند. عراقچی همچنین 16 آبان ماه برای شرکت در کنفرانس بین المللی عدم اشاعه با عنوان انرژی هسته ای- خلع سلاح و عدم اشاعه به مسکو سفر و در حاشیه این نشست رایزنی هایی را با مقامات روس از جمله سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه داشت.

از سوی دیگر غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه که برای رایزنی های دوجانبه به مسکو سفر نموده بود، 4 دی 1398 با الگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور مقابله با تروریسم ملاقات و تبادل نظر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 691

به "ظریف امشب مسافر مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف امشب مسافر مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید