عطوان: در بحبوحه کرونا سیا در حال سرقت نفت سوریه است

به گزارش آخرین خبر، در حالی که دولت سوریه توان خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور قرار داده، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با یاری مزدوران محلی در حال سرقت نفت سوریه در شرق این کشور است.

عطوان: در بحبوحه کرونا سیا در حال سرقت نفت سوریه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که سیستم بهداشتی سوریه به دلیل جنگ داخلی این کشور به شدت آسیب دیده، سوریه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا با کمبود شدید تخت های بیمارستانی و دستگاه های تنفس مصنوعی و دیگر تجهیزاتی که تحت تحریم های غرب بوده، روبرو است.

عبدالباری عطوان روزنامه نگار برجسته عرب طی مقاله ای در روزنامه رای الیوم نوشت که سازمان های اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و متحدان منطقه ای واشنگتن در کوشش برای سوء استفاده از مشغول بودن دمشق در نبرد با ویروس کووید-19 بوده تا سیطره خود بر میادین نفتی سوریه در شرق فرات را تقویت بخشیده و سرقت منابع طبیعی این کشور با یاری مزدوران محلی را ادامه دهند.

این روزنامه نگار عرب در ادامه مقاله خود نوشت: بر اساس گزارش های رسیده از الحسکه سوریه، سازمان سیا کارزاری را برای به خدمت دریافت و آموزش دادن افراد مسلح از نیروهای دموکرات کُرد سوریه شروع نموده که هدف آن حفاظت از میادین نفتی سوریه و عملیات قاچاق نفت در منطقه است.

عطوان در این مقاله به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره نمود که گفته بود نیروهای آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند تا اجازه ندهند چاه های نفت این کشور در دستان داعش یا دولت سوریه که مالک اصلی این منابع طبیعی است، بیفتد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1005

به "عطوان: در بحبوحه کرونا سیا در حال سرقت نفت سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطوان: در بحبوحه کرونا سیا در حال سرقت نفت سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید