عمارت مسعودیه تعطیل شد

به گزارش آخرین خبر، روابط عمومی عمارت مسعودیه بطور رسمی گفت که این عمارت تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد و علاقه مندان نمی توانند از این مکان بازدید نمایند.

عمارت مسعودیه تعطیل شد

از پنج سال پیش تا به امروز، عمارت مسعودیه با مصوبه صندوق احیا و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به منظور بازسازی، احیا و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شد. این واگذاری از همان ابتدا با مخالفت هایی رو به رو بود از جمله مدت و نحوه واگذاری یک بنای تاریخی که از آن به عنوان بنای نفیس یاد می شد.

بارها و بارها نیز مسئولان صندوق احیا از اینکه فرایند بازسازی عمارت مسعودیه به تاخیر افتاده به بهره برداران این بنای تاریخی اعتراض نموده بودند.

حتی اردیبهشت سال جاری حضور این گروه فیلمبرداری و اعتراض مسئولان صندوق موجب شد تا محمدرضا پوینده مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیا از فسخ قرارداد واگذاری این بنا به بخش خصوصی خبر دهد.

محمدرضا پوینده گفته بود:

شرکت بهره بردار پنج سال پیش این بنای تاریخی را در اختیار گرفت و با وجود اینکه از آن موقع تا به امروز، هیچ هزینه ای برای بازسازی آن ننموده، بهره برداری از این بنا را از همان اوایل در دستور کار خود قرار داده است؛ از این رو صندوق احیا با استناد به بعضی بندهای قرارداد، پس از اخطارهای مکرر اردیبهشت، نام فسخ قرارداد را به شرکت بهره بردار ابلاغ کرد. بر اساس قرارداد واگذاری و به علت تخلفاتی که بهره بردار انجام داده ما فسخ این قرارداد را به آنها اعلام نموده ایم و در یک مدت زمان معین باید عمارت به صندوق احیاء برگردد. فسخ این قرارداد هم بر اساس بندهای خود قرارداد صورت گرفته و ما هیچ گونه اقدامی خارج از چارچوب قرارداد و قانون انجام نداده ایم. امیدواریم که این عمارت هر چه زودتر به دولت برگشته و شرکت بهره بردار سریع تر آن را تحویل دهد.

از آن موقع تا به امروز بهره برداران عمارت مسعودیه همچنان به روال کاری خود ادامه می دادند تا اینکه شب گذشته اعلام شد این عمارت تعطیل شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2003

به "عمارت مسعودیه تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت مسعودیه تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید