لزوم حضور نماینده فرمانداری شهرستان ری در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند تهران

به گزارش آخرین خبر، یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم حضور نماینده فرمانداری شهرستان ری در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند تهران تاکید نمود.

لزوم حضور نماینده فرمانداری شهرستان ری در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند تهران

به گزارش خبرنگاران، حسن خلیل آبادی در دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: از اعضای معزز شورای شهر و هیات رئیسه محترم که در جریان استعفای اینجانب مطالب و اعتراضاتم را مورد توجه قرار دادند، قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه تکمیل اعتراضاتم در روزی که طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران مطرح شد را در قالب پیشنهاد عنوان خواهم کرد، گفت: آن موقع نسبت به نادیده دریافت شهرری در طرح مذکور گله مند شدم، اما خوشبختانه خانم نوری به عنوان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری پیشنهادی که مطرح خواهم کرد را پذیرفتند. وقتی پسماند در شهر تهران جمع آوری می گردد به سمت شهرری می رود و روزانه نزدیک به 9 هزار تن پسماند در آنجا دپو می گردد.

وی اضافه کرد: از این رو حوزه جغرافیایی و تقسیمات کشوری شهرستان ری ذی حق است که در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند نقش داشته باشد.

وی با تاکید براینکه حضور یک نماینده از فرمانداری ری در کمیته مذکور به بهتر اجرایی کردن طرح یاری می نماید، اظهار کرد: همچنین این امر سبب می گردد در کمیته تعارضاتی که پسماند با شهرستان ری دارد کاهش یابد و زمانی که نماینده فرمانداری در کمیته راهبری حضور داشته باشد بسیاری از مسائل برطرف می گردد. پیشنهاد می کنم به جای نماینده استانداری تهران حتما در یکی از ردیف هایی که جزو کمیته هستند فرمانداری ری قید گردد تا ایرادی که طرح در مطالعه و اجرا داشت برطرف گردد.

به گزارش خبرنگاران، نهایتا این پیشنهاد با 16 رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران نیز در جریان رسیدگی به اعتراض هیات تطبیق به مصوبه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران گفت: اگر اجرای طرح کاپ منوط به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان باشد عملا زحمات شورا از بین خواهد رفت. تصویب این درخواست محدود کننده اختیارات شورا است و به لحاظ تصمیم گیری باعث تعلل در اجرای این طرح می گردد.

وی ادامه داد: هیات تطبیق دو اصلاحیه در این مصوبه داشته است. اصلاحیه اول حضور نمایندگان فرمانداری و استانداری است که آنچنان محل مناقشه نیست. به نظرم اگر نماینده استانداری در کمیته راهبردی اجرای این طرح حضور داشته باشد به این معنی است که همه فرمانداری های تابعه هم هستند. اما صحیح نیست که فرمانداری تهران حضور داشته باشد اما فرمانداری شهر ری که فرمانداری مستقلی است در ترکیب حضور نداشته باشد. بنابراین اگر بناست فرمانداری تهران حضور داشته باشد، فرمانداری شهر ری هم باید در ترکیب قرار گیرد. در غیر این صورت حضور نماینده استانداری به عنوان نماینده همه فرمانداری ها کافی است.

وی اضافه کرد: اما بخش دوم درخواست هیات تطبیق این است که اجرای طرح کاپ منوط به تائید و تصویب کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان و استان باشد و شورای نگهبان اجرای آن را منوط به تصویب هیات وزیران کند. اگر قرار باشد اجرای این طرح منوط به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان باشد عملا زحمات شورا از بین خواهد رفت. تصویب این درخواست محدود کننده اختیارات شورا است و هم به لحاظ تصمیم گیری باعث تعلل در اجرای طرح کاپ می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1697

به "لزوم حضور نماینده فرمانداری شهرستان ری در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حضور نماینده فرمانداری شهرستان ری در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید