محکومیت یک ایرانی ـ کانادایی به بهانه نقض تحریم های آمریکا

به گزارش آخرین خبر، دادگاهی در آمریکا یک شهروند ایرانی ـ کانادایی را به اتهام کوشش برای صادرات غیرقانونی قطعات نظامی به ایران به حبس محکوم کرد.

محکومیت یک ایرانی ـ کانادایی به بهانه نقض تحریم های آمریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری گلوبال نیوز، یک دادگاه منطقه ای در نیویورک روز آدینه با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود: علی صوفی شهروند ایرانی ـ کاندایی 63 ساله را به دلیل نقض تحریم های تسلیحاتی آمریکا علیه ایران مجرم شناخته و به 32 ماه زندان محکوم نموده است.

این دادگاه اعلام نمود که علی صوفی کوشش نموده که قطعات نظامی را به طور غیرقانونی در فاصله زمانی بین 2014 تا دسامبر 2016 به طور مستقیم یا به وسیله واسطه به ایران صادر کند که نقض قوانین آمریکا در این زمینه به شمار می آید.

دادستان این پرونده توضیح داد: علی صوفی در این بازه زمانی کوشش نموده آیتم های متعددی را شامل هلی کوپتر، قطعات تفنگ با تکنولوژی بالا، قطعات تانک و خودروهای نظامی از آمریکا خریداری کند و بدون مجوز در حالی که می دانسته انتقال آنها به ایران طبق قوانین آمریکا غیرقانونی است، به ایران صادر کند.

وی همچنین گفت که این متهم انتقال این قطعات را به وسیله واسطه انجام داده است.

آن طور که در متن حکم وی آمده است، علی صوفی بدون اخذ مجوز لازم برای خرید و ارسال این تحهیزات اقدام نموده و برای رد گم کردن مقصد ارسالی این خریدها را کشورهایی به غیر از ایران معین نموده بوده است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 861

به "محکومیت یک ایرانی ـ کانادایی به بهانه نقض تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت یک ایرانی ـ کانادایی به بهانه نقض تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید